| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Aloha allemaal, Kan het kwaad als ik 2 fans aan elkaar koppel en die op een 3 pin aansluiting steek? Vroeger heb ik dit al gedaan maar de aansluiting was op een molex. Ik weet dat ik de gele kabel ( rpm ) niet mag dubbel aansluiten anders krijg ik een verkeerde reading. Mijn fans gaan parallel zitten op elkaar dus stroom wordt verdeeld maar spanning blijft hetzelfde. Het gaat over 2 Akasa fans met blue leds erin. specs: DC 12 V 1.4 W dus zullen ze 0.116 A verbruiken. Ze zullen worden aangesloten op de 3 pin van mn mobo ( een Abit AT8 ) Kan het kwaad? ( Ze gaan dan toch niet trager draaien of mss helemaal niet ? ) Mvg, Don Zalmrol.
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 januari 2004
| Als het goed is kan dit geen problemen opleveren zolang je de gele kabels maar niet met elkaar verbind.
__________________ [CiP] Project: Bling-Bling |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als de fans niet teveel stroom trekken kan het. Als ze te sterk zijn kan het dat je moederbord niet genoeg stroom kan leveren en dat de fan-aansluiting doorbrandt.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Ik heb gelukkig steeds dezelfde fans gekocht dus dit kan dan totaal geen probleem zijn Ik kan ook nog altijd ( als dit niet lukt ) mijn rpm kabel op mijn 3 pin steken en mijn + & - op een molex aansluiten dan draaien steeds op 12 V. Dan kan mijn mobo mn snelheid van mijn fans lezen en mss met een potmeter de snelheid regelen.Bedankt. Mvg, Don Zalmrol
__________________ Citaat:
| |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Jouw CJ-geschiedenis, hoe zit die in elkaar ? | Carpento | Area 1337 | 21 | 30-06-2007 19:23 |
| PC-behuizing uit elkaar halen! | neoN1 | Hardware Junkies | 6 | 4-05-2007 10:10 |
| Hoe fan uit elkaar te halen | ankh | Hardware Junkies | 3 | 26-03-2007 20:52 |
| Chieftec uit elkaar halen | /Slash | Casemod Junkies | 3 | 28-09-2005 10:12 |