| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 september 2005
| Ik heb een stereo op mijn kamer waar ik mijn mp3 speler aan hang , maar ik heb geen zin om elke keer die batterijen op te laden. Dus wil ik graag een adapter aan mijn mp3 aansluiten. Uit de adapter komt 7.5 v DC / 260 mA/ 2.0 w en op de batterijen die ik meestal gebruik staat : nimH AAA HRo3 85AAAHC 1.2 v min. 830mAH Zou dit kunnen ? greetz jw |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Je MP3 speler gebruikt 1.5V, je adapter levert 7.5V, dus het kan, maar je moet wel een regelaar gebruiken.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| PO: de speler werkt op een AAA batterij, en die leveren doorgaans 1.5V. Maar wat ik met een regulator bedoel is (bijvoorbeeld) een regelaar uit de 78xx serie, je kan misschien wel met een weerstand werken, maar de stroom die de speler gebruikt is afhankelijk van het volume en ook een beetje hoeveel bass er in de muziek zit, dus een weerstand is geen betrouwbare manier om die 7.5V af te bouwen tot wat je MP3 speler nodig heeft. Ik weet alleen niet of er regulators zijn voor 1.5V, daar zou je even research naar moeten doen. Misschien als er iets als een 2V regulator bestaat, dat je door middel van een diode (die hebben een dropoutspanning van 0.7V) van die 2V 1.3V maakt.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 september 2005
| Bij die winkel hebben ze die alleen die zijn 20 euri vind ik persoonlijk te duur om alleen ff een mp3 aan te hangen , maar mijn broertje heeft er een van zijn keyboard en die kan 1.5 v leveren (kwam ik vandaag pas achter) maar ik heb dat even nagemeten en die levert i.p.v. 1.5 v 1.7 v kan dit kwaad ? |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Als je niet weet waar je het over hebt moet je mensen geen foute adviezen geven..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Gaat natuurlijk om kleine spanningsverschillen, en dan niet AC (wisselstroom zoals uit het stopcontact komt) aansluiten op een apparaat dat op DC (gelijkspanning) werkt. Kleine voltageverschillen maken niet zoveel uit, je moet alleen ff opletten dat de adapter genoeg ampere kan leveren, maar dat lijkt me eerlijk gezegt geen probleem.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Citaat:
Wat je IIG wel zou kunnen doen, is een LM317 schakeling maken. Die ziet er zo uit: Daar stop je bijvoorbeeld 5V in, R2 en R3 kan je vervangen voor een vaste weerstand als je een vaste uitgangs spanning wilt hebben. Het verhaal van de electroman dat je teveel energie verliest snap ik niet helemaal, misschien is het omslachtig om te maken met een regulator, en misschien bestaat het wel niet, maar teveel energie verloren klint me erg raar in de oren. IIG met een LM317 is het zeker mogelijk.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Pci draadloos netwerk adapter | jokkos | Hardware Junkies | 5 | 3-03-2007 12:51 |
| 12V adapter > PC | polmannetje | Elektronica Junkies | 9 | 4-02-2006 02:45 |