Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 16-03-2006, 11:44   #1 (permalink)

Standaard Thermalright XP120

Hey, ik ben nieuw hier en wou eerst even kwijt dat ik het een fantastische site vind! Echt superveel en erg handige informatie!

Maar nu ter zake,

Ik wil graag een nieuwe CPU koeler aanschaffen en mijn oog is gevallen op XP-120, heb hierover al een aantal reviews gelezen en volgensmij is dat een uitstekende investering.
Maar nu het probleem: ik weet niet of hij wel gaat passen op me mobo want het is nogal een groot ding. Mijn mobo is een Asus P5GDC Deluxe en die zit in een Centurion 5.
Heb er nu een Artic Freezer Pro 7 op zitten en die koelt goed (idle 28, stressed 37)(P4 3.0Ghz) maar is zo groot, ik baal daar echt van want het ding komt bijna door mijn window heen :P (en ook niet echt mooi)

Verder heb ik nog een vraag over die kast die ik heb, ik heb het sidepanel die erbij hoort maar wil graag een groter window erin maken. Nu zullen jullie denken, nou das niet zo probleem. Maar wil er graag een window in zonder een rubberen strip (had ik in me vorige kast en vind ik niet zo mooi) Heb gezocht naar een tutorial voor een window met klinknagels maar kon die niet vinden. Hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen

Misschien zijn er ook nog andere manieren om een window te maken en alle tips zijn welkom.

Nog een laatste vraag: Een goede koeler voor een Asus Nvidia 6600GT PCI-E 256mb, en dan bedoel ik ook echt een goeie en geld speelt tot op zekere hoogte geen rol.

Hoop jullie genoeg info gegeven te hebben om me advies te kunnen geven.
Groeten, Alexander
Alexander2006 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-03-2006, 14:02   #2 (permalink)

Standaard

heej

Volgens mij is de nieuwe koeler die je wil kopen wel vet kijk ook voor een kopere verise
BTW over je window:.

Heeft iemand ooit gdagt aan dubbleseidige tape?
Ik heb dat namelijk toegepast en werkt toppie

Romp
rompestomper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-03-2006, 14:39   #3 (permalink)

Standaard

Ik denk dat zo'n 50% van de folks hier hun window met "dubbleseidige" tape vast zetten.
Oud 16-03-2006, 15:53   #4 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Voor de Thermalright XP120, check de site, daar zal heust wel een compatible lijstje bijstaan.
Voor je window, dit kuin je doen met kit of popnagels, net wat je wilt.
Voor je koeling op je VGA, check de Zalman VF700cu/al
Oud 16-03-2006, 17:04   #5 (permalink)

Standaard

Heb ff zitten googlen en kwam meteen op de site, daar staan alle afmetingen en ook op welke sockets ie past..
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-03-2006, 17:52   #6 (permalink)

Standaard

Hey,

Ik had die site van hun al bekeken, en voor mijn socket (775) is ie dr ook. Alleen zit een beetje met me northbridge koeler, volgensmij zit die een beetje te dichtbij.
Heb hem net bij een kennis van me in het echt gezien, is echt een super strakke koeler en koelt zeer goed. Hij krijgt er morgen 2 binnen dus ga dan meteen checken of hij past.

Popnagels, zo heten die dingen jah, dat wou ik ook doen maar weet echt niet hoe dat moet. Dubbelzeidige tape is ook een idee, maar hoe zit dat met geluid en trilling? Iemand ervaringen mee?
Oud 17-03-2006, 12:02   #7 (permalink)

Standaard

Heb hem nu op me mobo, en het past! Moet alleen nog een goede fan hebben voor op dat ding, iemand tips?? Ik zat zelf te denken aan een Akasa-183-L2B. zie link http://www.akasa.com.tw/akasa_englis...ak_183_l2b.htm
Die lijkt me wel wat, lekker stil en mooi design...maar is ie ook goed genoeg om te overclocken?
Oud 17-03-2006, 14:47   #8 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Overklokken ligt niet aan de fan maar aan de CPU, moederbord, geheugen, voeding, aan veel factoren dus. Ik raad je aan om de tutorial 'Rough guide to AMD overclocking' op te zoeken in de tuturials sectie.
Oud 17-03-2006, 19:31   #9 (permalink)

Standaard

Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen.

Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd maar ik bedoel dat ik wel een goede koeling moet hebben voor als ik ga overclocken, anders is me CPU meteen dood toch (als ik pech heb)
Ik wil er gewoon "vrij" zeker van zijn dat ik een goede koeling heb op me CPU en in mijn kast, zodat ik niet na de eerste stapjes van het clocken een kapotte CPU heb...
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thermalright SI-97 Ragon News & Review Junkies 0 2-12-2004 16:54
Thermalright XP-90 R@mon News & Review Junkies 8 21-10-2004 19:47

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.