| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 januari 2006
| Is het mogelijk om een USB muis uit elkaar te halen en die knopjes dan te gebruiken als een winamp control ? het zou nog handiger zijn zou je kunnen kiezen wat welke toets moet doen, bv een programma starten ofzo ..., een toetsencombinatie uitvoeren ... Mag ook serieel zijn -> http://www.ovelha.org/pasteler0/2005...inamp-control/ Dus: 1 kant van elke button moet op poort 4 van de seriële poort Button 1 -> poort 1 Button 2 -> poort 6 Button 3 -> poort 8 Button 4 -> poort 9 ---> 9 pins Ben nogal onzeker .... ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Je kan de knopjes inderdaad gebruiken ja, of je de usb stekker kan gebruiken.. geen idee.. Zoek eens op winamp control oid op google. Ook hebben ze op GOT een topic er over lopen. En als je heel goed zoekt, ook een topic hier vanmij.. daar vind je wel wat linkjes in..
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Wat ook kan is zon cheapass multimedia tobo te kopen met allemaal prev, next, play, stop etc. knoppen erop.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Alleen heb ik direct schrik en ben maar beginner ... | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Gewoon 4 knopjes halen, een bende snoer en een seriele stekker (sub D 9 pins heten die geloof ik toch?) en je kan het al maken. Je kan het zo gek maken als je wil, ook zo duur als je zelf wil... Ik denk dat wanneer je het goed speelt dat je neit meer dan 2-3 euro kwijt bent.
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Ik zou het gewoon proberen, nog niets vastsolderen zodat je het nog los kan halen. Als het werkt.. In een doosje stoppen en klaar ben je.
__________________ Heul nie! | |
| | |
| | #8 (permalink) | ||
| Citaat:
| ||
| | |
| | #9 (permalink) |
| Ik *denk* dat er niets gebeurt, maar helemaal zeker weten doe ik dit niet. Omdat via de seriele poort een aantal verschillende codes gezonden kunnen worden, en die opgevat worden door een stuk software, kan er volgens mij niet veel misgaan. Ik zou wel graag een bevestiging willen hebben van een medejunk...
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2006 Locatie: Zwaagdijk-Oost
| *scratches head* Als het zo simpel is, is het waarschijnlijk ook wel mogelijk om dat 4knoppen dingetje te gebruiken voor bijvoorbeeld games? Of welke andere toepassing dan ook...?
__________________ Proud to B a Tw34kz0r ///+|-=HAMMERFALL=-|+\\\ |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juli 2005
| Je kunt natuurlijk een paar optoisolators ertussen zetten. Maar dat vergroot de kans op fouten maken en kost natuurlijk weer wat meer. Of zoek een ouwe pc en test het daar op uit desnoods met een ijzerdraadje de goeie pinnetjes aantikken als je nog geen schakelaars wil kopen. Trouwens mocht je iets fout doen (kans van 0.00001% bij zo een simpel schema) waarvoor gebruik je ooit die poort ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Het zou niet erg zijn als je je COM poort sloopt (die is er ooit opgezet om twee stukken brons met elkaar te kunnen laten communiceren in het bronzen tijdperk) maar als je andere poorten zoals PS/2 en de LPT opblaast, zou dat zonde zijn .
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Winamp control met winamp 5? | Meert | Software Junkies | 0 | 14-07-2006 18:48 |
| winamp voice control | modder.exe | Software Junkies | 3 | 24-04-2005 21:50 |
| WInamp remote control | brantje | Hardware Junkies | 4 | 26-03-2005 12:28 |
| Winamp WMA BUG 4 life | Hellion | Software Junkies | 4 | 23-01-2004 19:00 |
| iemand ervaring met winamp control? | GBCHEATER | Software Junkies | 18 | 15-10-2003 19:13 |