| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2006
| Kan iemand mij vertellen om het mogelijk is om je computer aan te zetten met een Missle Switch? ![]() En hoe moet dit dan geschakeld worden? Als 't niet te veel werk is, een schema tekenen. Nog een vraagje; Is 't mogelijk om bij deze tutorial: http://www.techzine.nl/tutorials/122 de schakelaars te vervangen met draaiknopjes zodat je ipv alleen de stroomtoevoer ook de rpm's van de fan kan regelen? Ik wil 1 fanbus maken voor 9 fans, en 1 fanbus voor 8 cold cathode staven. Kan dit zoals ik dit wil? De fanbus regelen met draaiknopjes en 1 knopje om alles uit te zetten, en de cold cathodes ook met draaiknopjes zodat je voor elke staaf apart 't lichtniveau kan bepalen. En weer eentje om alles uit te zetten. Ik weet een hele goeie elektronica zaak in mijn dorp/stad/shithole dus aan schakelaars enzo kan ik wel komen. Wat helemaal vet zou zijn, is dat je een sleutelgat heb, en een knop. En dat je dan eerst de sleutel moet omdraaien zodat er contact komt, en dat je dan de knop indrukt zoals een normale PC aan/uit knop zodat ie aangaat. Dan zou je zoiets toch kunnen gebruiken: http://www.eijlander.nl/article.php?group=742&id=26929 Dat is de elektro zaak bij mij in de buurt btw. Maar hoe werkt dat dan? Komt d'r stroom doorheen als je de sleutel omdraait? En als ie niet is omgedraait, kan er dan geen stroom doorheen?
__________________ "Of all the things I've lost, I miss my mind the most." |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2005
| Als je die rode schakelaar gebruikt zal je bv best een relais gebruiken dat een inpuls krijgt als je de knop omhoog schakelt.En terug een inpuls als je hem naar beneden doet dat een andere relais afslaat. Je kan dit best is vragen in een electronica winkel ofzo. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Of je doet het op de electro manier, pak een 4017 counter, maak met een 2Mhz oscillator en twee 4060's een divider waarmee je de clock (iets van 1hz ofz van je 4017 maakt, en hang die schakelaar dan aan je inhibit van de 4017 en dan hang je de tweede output van je 4017 aan de aan/uit knop.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Citaat:
![]()
__________________ Heul nie! | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Citaat:
![]() Ontopic: bestaan die schakelaars niet in een puls uitvoering? En een sleutelschakelaar kan je inderdaad gebruiken om een circuit te verbreken of te maken ja.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Citaat:
Of schakel je de klokpuls voor de 4017 af ?? | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Clock inhibit of enable, het gaat er iig om als je die hoog maakt, dat je counter niet meer telt als er een clockpuls voorbij komt.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ah dit valt wel mee, je moet een beetje inzicht hebben in hoe digitale electronica werkt en dan flans je zo de meest fantastische dingen in elkaar.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Dat kan inderdaad ook, ik ben zelf alleen nogal fan van digitale techniek en niet zoveel analoog, dus vandaar dat mijn uitvoering digitaal is .
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Paar vraagjes | oObreezerOo | Hardware Junkies | 12 | 12-04-2005 18:11 |
| Paar vraagjes Help!!!! | Korpo | Cooling & OC Junkies | 10 | 27-09-2004 18:00 |
| paar vraagjes | Ouzooo! | Elektronica Junkies | 35 | 18-10-2003 19:14 |
| [LCD] Nog een paar vraagjes. | Marx | Elektronica Junkies | 7 | 19-03-2003 20:50 |
| [WC] een paar vraagjes! | Hummel-X | Cooling & OC Junkies | 24 | 1-02-2003 20:46 |