Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 21-02-2006, 22:30   #1 (permalink)

Standaard CPU cooler, welke heb ik nodig

De standaard cooler van mijn Cpu maakt een hoop lawaai dus ben ik op zoek naar een nieuwe cooler (joh!)
Op mijn zoektocht naar een nieuwe liep ik vaak tegen het probleem aan dat mijn moederbord niet ondersteund word (bijvoorbeeld bij zalman).
Ik wil graag een cooler die goed koelt maar hoeft hij hoeft geen ledjes o.i.d te hebben.
Welke cooler zouden jullie mij aanraden.

Aanvullende informatie
Ik heb verschillende webshops bezocht en ben ook bij MyCom Breda geweest. Daar vertelde ze me het volgende:
Grote koelers zoals die van Zalman passen niet door de indeling van mijn moederbord. We hebben geprobeerd een Zalman koeler te plaatsen maar het paste inderdaad niet.
Het was niet mogelijk om de koeler aan te sluiten op het moederbord en de koelribben kwamen o.a tegen het geheugen aan.
Het is dus niet de socket die het probleem is maar de indeling van mijn moederbord.

Systeem:
Mobo: Intel Pearl http://www.intel.com/products/mother...perl/index.htm
Proc: Pentium 4 3.0Ghz HT 1mb cache (socker 47
Mem: 2x 512
VGA: 9800Pro 128Mb
HD: 2x Maxtor 200Gb
Geluid: Creative soundblasterlive 24bit
Coolermaster eXtreme Power 380watt
Kast: Coolermaster Stacker
10110001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2006, 23:57   #2 (permalink)

Standaard

Weet je zeker dat je goed hebt gekeken? Want de meeste zalmans ondersteuenen wel socket 478. Ik heb zelf de CNPS7000b AlCu van Zalman. Koste 20 euro, maar de recencies zijn zeer goed. De Cu versie koelt zelfs nog beter.

Kijk anders eens op de sites van de bekende fabrikanten: Zalman, Thermaltake, Coolermaster etc. Daar staat altijd wel bij op welke sockets de koeler past. Op de site van zalman staat zelfs een lijst met mobo's die eventueel problemen op zouden kunnen leveren, zodat je helemaal zeker bent van je zaak.

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/7000(AB)_478MBlist_eng.htm
Oud 22-02-2006, 10:06   #3 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

En het topic is weer open, de topicstarter gaat zo nog aanvullende informatie geven.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke cooler voor quadcore cpu? tongue_of_colicab Cooling & OC Junkies 15 23-09-2007 20:10
Nieuwe videokaart nodig welke? AngeloMontana Hardware Junkies 1 7-06-2006 19:01
Welke cpu cooler jgxworker Cooling & OC Junkies 2 3-05-2005 21:59
welke videokaart cooler? Dubock Cooling & OC Junkies 1 9-05-2004 20:24
Welke cooler??? ilhan Cooling & OC Junkies 6 27-02-2003 22:27

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.