| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2006
| Ik heb het volgende lijstje bij elkaar gehaald: Pump - 1/2" Hydor L30 II Reservoir - 1/2" Danger Den Dual (fits in 2x 5-1/4") Bay Reservoir Radiator (2 stuks) - 1/2" HW Labs Black Ice Xtreme 3 & 1/2" HW Labs Black Ice Xtreme Tubing (1/2", 13mm) - Danger Den Tygon 3603 Tubing 1/2" Liquid Coolant - Danger Den Zerex Super Coolant voor in 't gedistileerde water. CPU Waterblock - 1/2" Danger Den Copper TDX Block for Athlon64 754/939/940 GPU Waterblock - 1/2" Danger Den Nvidia 7800 Series Water Block NB Waterblock - 1/2" Danger Den DFI EXPERT MAZE4 CHIPSET Nou wil ik niet vragen of 't goed is, want dat weet ik al. Daarom heb ik 't ook uitgekozen. Maar ik wil graag weten of iemand een goeie winkel heeft waar ik dit allemaal kan bestellen. Mischien een duitse of engelse winkel waar je met bankoverschrift kan betalen?En nou had ik nog een vraagje; Wat heb ik nog meer nodig behalve de goeie adapters voor bijv. de radiator om de slangen op aan te sluiten, de klemmetjes en alle schroeven. Is er nog iets dat ik ben vergeten? Nog een laatste vraagje; Is zoiets als dit *Click* handig om te gebruiken, want als de pomp uitgaat, loopt 't water toch weer terug naar beneden? Dan moet ie toch elke keer weer 't water door de waterblokken heen duwen als je de computer aanzet? Is dat wel handig? Edit 1: Nog een vraagje; Heb ik mischien ook nog een baybus ofzo nodig om bijv. de fans te regelen, of iets anders om bijv. de flow van 't water te regelen? Want als je naar dit *Click* filmpje kijkt, zie je dat ze software matig de temps kunnen regelen. Alleen hij's zilver, en ik heb een zwarte 'brushed metal' case. :P
__________________ "Of all the things I've lost, I miss my mind the most." |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Dus 't water blijft gewoon in de slangen hangen, en zakt niet terug naar 't reservoir? Ik kan alles op www.dangerdenstore.com bestellen, maar ik heb geen creditcard, dus ik denk niet dat ik 't dan kan betalen vanuit Nederland als 't uit Amerika moet komen. Citaat:
__________________ "Of all the things I've lost, I miss my mind the most." | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: Ridderkerk
| Ik weet dat Widow maker iets verkocht op recycle junkies dat je wc set 30 seconde na shutdown van je pc kan laten doordraaien. Ik denk dat, dat beter is dan dat je wc set gelijk in 1 x stilvalt. en zo koel je ook beter denk ik. maar aquacomputers verkoopt mooi wc ik weet alleen niet of ze wat jij wilt ook hebben maar vast wel soortgelijke
__________________ Had je wat? |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Ik heb Danger Den gemailt; Citaat:
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| Dat heet de redox reactie en het zijn geen edelmetalen, maar de fittingen zijn volgens mij meestal niet van aluminium gemaakt maar van messing of rvs. Maar als je helemaal zeker wil zijn kan je ook watertoevoeging kopen die de redox reactie tegenwerkt.
__________________ CIP Plutonium |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Koper en alu zijn overigens geen edelmetalen, want dan zouden ze niet met elkaar reageren.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Doh, omdat 't onedel metalen zijn uiteraard. Maar ik heb idd nog geen aluminium fittingen gezien. ![]() Weet iemand trouwens of Plug & Cool fittingen goed zijn? Volgens mij schieten die zo los! Ik ga denk ik voor fittingen waar je de slang moet opdrukken en dan met een klemmetje vast moet schroeven. Ik heb nog wel een vraagje, ik wil de Eheim 1250 kopen, maar die heeft 13mm aan 1 kant en 17mm aan de andere kant, nou heb ik gelezen dat je de slang gewoon warm kunt maken en d'r overheen kan schuiven. Mag/kan dit gewoon? En ik heb een filmpje gezien, dit *Click* filmpje, en daar hadden ze koperen waterblokken en zo'n Aquatube reservoir. Nou heb ik dus gelezen dat die Aquatube van aluminium is gemaakt, en als ik me niet vergis, heeft H311R4153R (ctrl+c, ctrl+v lol) net gezegt dat dat de redox reactie veroorzaakt. Dus hoe kan dit dan goed gaan?
| | |
| | #9 (permalink) |
| Met 'dat goedje mee laat draaien' doelt u op anti-corossie additief? Ik ben van plan Zerex Super Coolant *Click* en UV Water Dye-Lite *Click* in gedistileerd water te doen. btw, hoe vaak moet je 't water koken, en hoe lang? De Super Coolant helpt ook tegen roest. Maar er word Zerex Purple Ice aanbevolen in de Case Junkies Water Cooling FAQ*Click*. Wat is 't verschil?
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Ik zou je water minimaal 6 keer helemaal droog koken. Ff in het echt, je kan gedistilleerd water gewoon kopen en dat moet je ook gewoon doen.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Ja ok, maar als je 't ook gewoon zelf kan koken. btw: Citaat:
| | |
| | #12 (permalink) |
| Oh, ik dacht dat 't koken van water en weer laten afkoelen distileren was. Ik bestel wel zoiets *Click*. Ik bestel namelijk nog wat meer dingen van die site. Goeie site btw. Nog een klein dingetje; Ik vond die Aquatube wel vet, van Aqua Computer Products Duitsland. Maar moet je kijken wat een verschil in grote van de fitting: ![]() Word de flow hierdoor niet benadeelt? Ik zag ook op een review site staan dat dit alleen voor low flow WC setjes werkt. Wat is 't verschil tussen low flow en high flow dan?
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| AH heeft ook gedeminiraliseerd water, bij de terpentine enz.
__________________ CIP Plutonium |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Custom Watercooling | MindTrickZ | Cooling & OC Junkies | 4 | 15-12-2007 18:53 |
| X800XT Pe en watercooling | brantje | Cooling & OC Junkies | 6 | 3-10-2005 07:22 |
| Watercooling | Cupke | Cooling & OC Junkies | 3 | 15-07-2004 22:16 |
| Watercooling set | CaseModXXL | Cooling & OC Junkies | 4 | 28-04-2004 11:44 |
| Watercooling | Davidian | Cooling & OC Junkies | 36 | 23-04-2003 23:11 |