Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 27-12-2005, 12:14   #1 (permalink)

Standaard

Zeker mooie casemod.
Ik wil zelf ook een gat in mijn case zagen (2mm dik ijzer)
Maar kan ik dat met een decoupeerzaag doen met hele fijn zaagjes of wat raden jullie mij aan?

Ohjah de case is een Casetek 1016 black.
Oud 27-12-2005, 12:43   #2 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjark7
Zeker mooie casemod.
Maar kan ik dat met een decoupeerzaag doen met hele fijn zaagjes of wat raden jullie mij aan?

Ik zou dat zeker met de decoupeerzaag doen. De dremel is voor afwerking van dit soort dingetjes, maar vooral als je een dik stalen panel hebt duurt het eeuwig voordat je dat hebt doorgedremelt. Probeer anders eerst een paar centimeter aan de binnenkant van wat je wilt uitzagen hoe de decoupeerzaag zich gedraagt in dat staal zodat je een beetje weet hoe hij reageert op bochten enzo.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-12-2005, 13:13   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the widow maker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjark7
Zeker mooie casemod.

Ik zou dat zeker met de decoupeerzaag doen. De dremel is voor afwerking van dit soort dingetjes, maar vooral als je een dik stalen panel hebt duurt het eeuwig voordat je dat hebt doorgedremelt. Probeer anders eerst een paar centimeter aan de binnenkant van wat je wilt uitzagen hoe de decoupeerzaag zich gedraagt in dat staal zodat je een beetje weet hoe hij reageert op bochten enzo.
Ik had een foutje gemaakt , het ijzer is maar 0,8mm dik, maar ik ga zo dadelijk eerst even een test stukje uitzagen uit een ander stuk ijzer van 0,8mm en dan zie ik vanzelf wel of het goed te doen is met een decoupeerzaag.
Maar evengoed bedankt mijn lieve mod vrienden
Oud 27-12-2005, 14:07   #4 (permalink)

Standaard

Het testen is geslaagd. Het ijzerzaagje van 1mm dik gaat gemakkelijk door het ijzer heen. Nu nog een fatsoenlijk ontwerp maken (maten erbij zetten en alles)

Maar ik had nog 2 vraagjes.
1) Hoever kan ik het beste uit de kant blijven? Ik zat zelf te denken aan 5 cm.
2) Hoe kan ik het plexiglas het beste monteren? Met gladkop schroeven, popnagels of dubbelzijdige tape? (Het moet wel goed blijven zitten, de pc wil nog wel vaker meegenomen worden naar een LAN Party) :P

MVG

Sjark de beginnende casemodder :P
Oud 27-12-2005, 14:54   #5 (permalink)

Standaard

1) Mag kleiner maar zie dat je uw plexiglas nog ergens kan vastplakken.
2) Ik heb mijn window met dubbelzijdige tape vastgemaakt, dat is het gemakkelijkst. (duurde nog geen 5 min ) Case is al een paar keer verhuisd en men raam plakt nog atlijd even stevig vast als in het begin.
Limpi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-12-2005, 15:14   #6 (permalink)

Standaard

Welkom Sjark .
1) Dat ligt eraan of je je drives wil zien. ik zou het wel niet dunner maken als 3 cm.
2) Dubbelzijdige tape is het makkelijkst, maar het minst veiligst, en het staat een millimeter van het raam af. Ik zou voor gladkopspijkers(o.i.d.) gaan, omdat dat het mooiste en veiligste is.
Oud 27-12-2005, 17:30   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woezie
Welkom Sjark .
1) Dat ligt eraan of je je drives wil zien. ik zou het wel niet dunner maken als 3 cm.
2) Dubbelzijdige tape is het makkelijkst, maar het minst veiligst, en het staat een millimeter van het raam af. Ik zou voor gladkopspijkers(o.i.d.) gaan, omdat dat het mooiste en veiligste is.
Ik zat zelf ook te denken aan gladkopspijkers, maar waar kan ik die ergens krijgen? Ik denk dat M4 toch wel groot genoeg is ofniet?

MVG

Sjark
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BlowHole maken BooN Casemod Junkies 5 27-01-2007 15:38
blowhole superarm Casemod Junkies 4 5-01-2007 17:20
blowhole maken gamingman Casemod Junkies 3 7-02-2006 14:20
blowhole cuda Cooling & OC Junkies 5 8-02-2004 14:33
nieuwe how-to voor het maken van een front intake blowhole The amazing Y Casemod Junkies 9 19-08-2003 23:51

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.