| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: Ridderkerk
| Ik wil de fan van mijn psu vervangen door een andere maar ik heb een probleem. De stroomtoevoer voor de fan is direct p de printplaat van de psu gesoldeerd een rooie + ground cable. Ik weet niet hoe ik een andere fan erin moet zetten. Ik wil er een sharkoon 80mm fan in hebben die een 3 pin molex connector heeft. kan ik bijde fans wegknppen en de draadjes om elkaar heendraiien en daar krimpkousjes overheen, of is dat onveilig. Ik wet niet wat voor voeding het is. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Waarschijnlijk wel, je moet ff kijken of je fan voeding direct van je 12V afkomt of dat dat geregelt word door een of ander printplaatje.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Er zit in de voeding 1 hele grte printplaat daar zit ook de fan op aangesloten, echter weet ik de voltage niet. Er draait wel een fan op, die haal ik weg en dan wil ik 2 ledfans erop zetten, trouwens, heeft elke pc een rpm counter want ik zie in die van mij nergens gele kabels, en wat stuurt de rpm counter aan de psu of mobo? |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ok ik heb de connectors van de kabels afgehaald voor een sleeve. Alleen weet ik niet of het erg is om bijf. de zwarte/ rooie draadjes in een andere connecter stoppen dan waar ze eerst zaten (natuurlijk wel van de zelfde kleur) Dus bijv. R1--ZW1--ZW2--ZW3--R2 (originele situatie) R2--ZW3--ZW2--ZW1--R1 (nieuwe situatie) R=Rood Z=Zwart |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Maakt niets uit, zwart = ground. De ground zijn toch allemaal met elkaar doorverbonden.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |