Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 24-12-2005, 20:29   #1 (permalink)

Standaard sapphire

hallo
ik heb een tijdje geleden een video kaart gekocht helemaal leuk en een week later terug gegaan omdat ik probelemen had.
ik een nieuwe(denk ik) want ik heb nog steets problemen :als ik spel speel dan gaat dat ff goed maar dan blijft het beeld hangen en dan gaat hij terug naar het bureau blad en geeft hij aan dat hij de VPU op nieuw heeft in gestelt en dat blijft hij maar doen als ik het programmatje voor dat uit schakel dan doet hij helemaal raar.
weet imand wat ik verkeerd doe of wat ik moet doen........ of heeft iemand de zelfde problemen of gehad.......
alvast bedankt...
videokaart: sapphire ati radeon 9550
jeffhak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-12-2005, 20:46   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Hoi jeffhak, welkom op CaseJunkies. Ik hoop dat je de moeite genomen hebt om kennis te maken met onze huisregeltjes. Zoals je daar kunt lezen hechten we hier nogal aan het gebruik van algemeen beschaafd nederlands (ABN) en kunnen we het gebruik van hoofdletters ook erg waarderen. Dit komt de leesbaarheid van je posts flink ten goede, en daarmee vergroot je ook de kans dat er een goed antwoord komt

Over het probleem met je videokaart: Welke drivers en dergelijke gebruik je ? Probeer eens een andere versie dan die je nu gebruikt. Als je niet de laatste gebruikt, probeer die dan zeker eens.

Probeer verder eens te spelen met zo weinig mogelijk hulpprogrammatuur. Mogelijk werkt dit beter als je op een lagere resolutie probeert.

Verder ben ik benieuwd naar de samenstelling van je hele systeem, mogelijk krijgt je videokaart te weinig stroom om goed te functioneren hoewel jouw kaart geen echte stroomvreter is.
Oud 24-12-2005, 21:05   #3 (permalink)

Standaard

mijn systeem is:
amd sempron 3000+
abit kv8 pro
1024 mb ddr ram
350watt voeding

stuur programma is
ati catalyst 5.13
en de drivers kan ik niet vinden

(dit is echt een helemooie site )
jeffhak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-12-2005, 21:21   #4 (permalink)

Standaard

Stuurprogramma en driver is het zelfde Ik gebruik zelf een nVidia kaart, dus ik zou zo snel niet weten of versie 5.13 een beetje recent is. * kijkt op internet, ah, 5.13 is de recentste als ik het goed zie.

Aan je voeding zal het waarschijnlijk niet liggen, 350 watt lijkt me ruw geschat wel voldoende voor jouw systeem.

En ja, CaseJunkies is een mooie site
Oud 25-12-2005, 01:48   #5 (permalink)

Standaard

mischien heeft ie wel 20 harde schijven

Ik heb zelf ook een Nvidia maar ik zou 's bij je temperaturen kijken ofzo.
En heb je mss nog ouwe drivers erop staan van een andere vga kaart. Want dat kan ook aparte problemen geven.
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-01-2006, 01:51   #6 (permalink)

Standaard

Ik zou toch eerder naar je psu gaan zien. Wat zijn je voltages in sisandra of everest. 350Watt kan misschien genoeg zijn, maar wie zegt dat je psu nog 350watt levert.
Oud 3-01-2006, 02:15   #7 (permalink)

Standaard

Policy:
Nog een punt van aandacht om de kwaliteit een beetje te bewaken is spelling en zinsopbouw. Gebruik gewoon normaal ABN op het forum, ook geen dialect, msntaal of straattaal dus, en werk met hoofdletters en leestekens. Dat komt de leesbaarheid en duidelijkheid alleen maar ten goede.

Ik weet dat ik niet mag backseat-modden, maar het begint voor mij, als actieve lezer van alle topics, toch wel irritant te worden onderhand. Want ik ben nl. WEL zeer gesteld op hoofdlettertjes en leestekens, Performa.
En ik wil geen zeurpiet zijn, maar ik zei het nu, omdat ik al een stuk of 10 van dit soort berichten heb gezien... En omdat de mods daar weinig van zeiden.
Oud 3-01-2006, 12:49   #8 (permalink)

Standaard

Woezie heeft wel gelijk, de policy is er duidelijk over wat dat betreft. We hebben er -over het hele forum- de laatste tijd niet zo veel van gezegd omdat het vermoeden bestond dat het meer ergernis opwekte dan dat het opleverde. Wat mij persoonlijk betreft (dus niet als mod) schaaft performa zijn posts een klein beetje bij maar laten we de heksenjacht achterwege.

Verzoekje aan iedereen:
Wil je er voor zorgen dat je posts enigszins prettig lezen ? Bij voorbaat dank
Oud 3-01-2006, 16:33   #9 (permalink)

Standaard

Zit je niet te zware spellen/op te hoge instellingen te spelen want ik heb hetzelfde als ik met mijn geforce2 een nieuw spel speel (daarom zitk nu te kijken naar een x1800xt ) Trouwens over 5.13 is een hoop gezeur gaande over bugs/wegvallen etc etc
Fret_Kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-01-2006, 19:54   #10 (permalink)

Standaard

Tjah, dat wegvallen is toch wel irritant. Wat je kan proberen ( ik zeg niet dat het helpt, maar proberen kan altijd ) is naar een oudere versie van ATI Catalyst Control Center gaan. Ik heb zelf al dik een jaar een ATI Radeon 9600 van Sapphire. Ik heb nog nooit geupdate en tot nu toe nooit problemen ermee gehad...(wel met andere hardware, maar dat terzijde :P )
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sapphire ATi (AMD) HD 2900XT FuriousHamster Hardware Junkies 8 17-08-2007 13:11
Sapphire X800GTO te unlocken? Masterslave News & Review Junkies 2 28-10-2005 18:27
Sapphire 9600 XT 256MB naar een Sapphire 9800 XT 256MB xoxide Cooling & OC Junkies 9 1-11-2004 19:06

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.