| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 oktober 2005
| Hey ik ben nu al een tijdje bezig met men case psu gemeshed standaard casebedrading gemeshed, van die toestanden maar wat te doen met al die fan kabels die zo met een male en female molex, of van die omzet stukjes, te lange kabels, te korte kabels(om fatsoenlijk te verbergen). Wat doe jij er mee mesh jij ze allemaal probeer jij je fans in een soort van circuit te zetten. Doe jij de onnodige connectors er af. Verkort jij kabels en hoe. Wat ik eigenlijk bedoel is dat je u power kabels kunt meshen roundcables kunt kopen noemaar op maar dat 1 zichtbare connectortje of die een ongemeshete kabels zit altijd. in de weg.Hoe doen jullie die eigenlijk weg |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Mijn persoonlijke aanpak: alles zodanig op maat maken dat je het óf zo goed mogelijk uit het zicht krijgt (leer je kast kennen, er zitten meer kiertjes, gaatjes, gleufjes en mogelijkheden dan je denkt !) óf dat het zo weinig mogelijk storend is. Cablemanagement is een kunst op zich, en met een beetje geluk ook nog een sport te noemen. Het hangt maar net van je kast af maar er zijn vaak wel mogelijkheden om kabeltjes te verbergen. Denk anders eens aan dubbele wanden, die je redelijk eenvoudig kunt maken met behulp van zelfklevend klitteband... Kabeltjes strak neerleggen (of vastplakken), dubbele wand erop vastmaken, en weer een kabeltje uit zicht... Probeer eens een plekje te zoeken waar al die connectors niet in het zicht hangen. Bevestig je fan, en zoek dan een route hoe je mogelijk een kabeltje zou kunnen leggen -uiteraard zo onzichtbaar mogelijk-, meet de afstand, maak de kabel op maat, soldeer, en zie hoe je weer een kabeltje 'overwonnen' hebt... Vaak kun je draden een aardig eind langer maken. Soms helpt het om wat extra gaatjes te boren waardoor je kabeltjes leidt. Je wordt er niet flexibeler op, maar wel mooier ![]() De moraal van het verhaal: maak het zodanig dat je het goed weg kunt werken. Soms is dat verlengen zodat je meer speelruimte hebt, soms is dat inkorten zodat je het beter weg kunt stoppen.
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Hier heb ik wat aan. MAar voor kabels in te korten of verlengen heb ik van die stekkertjes nodig allé die ijzeren toestanden waar je u kabel aan hangt. Ik weet dat die voor molex verkrijgbaar zijn zijn er ook zo voor 3 pins, atxkabels, enzo btw: als ge zo een link hebt van molexen, ofwel op de voeding kabel zelf , ofwel met behulp van die dubbele verbindingen op fans enzo dan is de kabel toch gewoon in serie. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Of je doet ghetto zoals ik en dan knip je een kabel door, draad ertussen solderen, klaar (naar wens afwerken met krimpkous. tape, oid)Wel even opletten dat je een beetje de originele kabeldikte aanhoudt, dus niet je ATX-stekker verlengen met te dunne kabeltjes enzo...
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ok ik heb alle kabels en pins enzo die ik ndoig had al besteld buiten 3 pin(fan) female ze zien er zo uit http://www.fleetwoodcomputers.co.uk/...mages/3pin.jpg Hetzelfde als 6 pin connectors maar kleiner. Ik vind ze dus alleen in engels of amerikaanse sites. Iemand mss die ze vind ergens in Benelux, frankrijk of duitsland. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Wat ermee doen? | thomasyola | Software Junkies | 7 | 11-12-2006 20:53 |
| wat zou je doen als? | dimo | Area 1337 | 33 | 16-03-2005 13:07 |
| Kabelzooi | flupke | Casemod Junkies | 37 | 13-11-2004 10:17 |
| [dream] Wat zou jij doen met... | YGkremer | Area 1337 | 60 | 22-02-2004 15:13 |
| wat kan ik er aan doen | kielnoob | Hardware Junkies | 15 | 30-06-2003 12:47 |