Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 14-12-2005, 21:59   #1 (permalink)

unstable's schermafbeelding

Standaard Mod Problemen

Hallo ik heb onlangs een prescott voyager aangeschaft voor ong 50 euro inc 400watt voeding (koopje tog ).
In een andere topic had ik een keuze aangegeven uit 3 kasten maar ik kan jullie nu wel vertellen dat het geen van alle is geworden .

Maar nu ik hem bekijk zie ik dat er niet echt een goede airflow in gecreeert kan worden. Ik weet in iedergeval dat een blowwhole op de front er niet inzit . Ik ben niet zo'n klusser die daar een blowwhole kan maken.

En een airflow van de onderkant naar de bovenkant zit er ook niet in aangezien ik daar een lcd scherm wil hebben. Ik wil er wel heel wat lichtjes in hebben dus het moet wel koel blijven. En ik heb geen geld voor waterkoeling.

Plsss casejunkies pimp my mod .. Nee hoor geintje maar weten jullie wat alternatieven ????

Dit is de case waar het om gaat

[img][/img]

[img][/img]

----------------------------------------------
Edit: Case is verot en gaat terug naar conrad
unstable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2005, 22:25   #2 (permalink)

Standaard

Mijn persoonlijke mening is deze kast overboord zetten. Sorry dat ik het zeg, maar voor 50 euro kan je geen goede kwaliteit kast en voeding kopen. Voor een goede 400W voeding betaal je al redelijk snel het dubbele, en voor een goede kast richting het driedubbele.

Als een PC kast geen normale in en outtake heeft, dan kan je daar met een hedendaags systeem niets meer mee. Kijk naar de outtakes, twee 80mm fans die zo te zien gestanst zijn in het staal. Die dingen laten echt geen lucht door.

Dit is een plaatje van de outtake van mijn eigen PC kast, en daar zit een grote 120mm fan als outtake.

Zie je dat verschil in oppervlakte waar lucht doorheen kan? Dat is echt een heel groot verschil voor de airflow door je kast. Aan de voorkant heb ik iets vergelijkbaars zitten waar ook heel veel lucht door naar binnen kan. Achter mijn intake fan zitten overigens mijn HDD's gemonteerd, zodat die ook goed gekoelt worden.

Dus ja, je kan twee dingen doen. Deze kast ombouwen met grote fans, of gewoon een andere kopen. Ik heb zelf de Thermaltake Shark, niet dat ik hem kan aanraden omdat het een gammel ding is, maar qua airflow is ie wel OK. Kijk bijvoorbeeld naar Inwin, Chieftec en AOpen, dat zijn betaalbare goede merken. Zowel op voeding als op kast gebied.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2005, 22:34   #3 (permalink)

Standaard

Ik snap wat je bedoelt, maar je moet begrijpen dat mijn budget ERG beperkt is. Ik weet wel dat jij zegt dat je in casemodden veel geld en tid moet steken. Nou tijd heb ik maar geld niet. Trouwens dit word mijn eerste mod dus van fouten zal ik zeker leren.

Maar ff weer ontopic. Ik denk dat mijn systeem wel heet gaat worden. Maar ik heb besloten om de rasters voor de fans weg te dremelen. En daar mijn fans achter zetten. En tjah voor cooling zal ik hdd coolers moeten kopen. En mischien een airtunnel maken.

Ik ga er in iedergeval mijn best aan doen. Het gaat mij eerder om de sitepanel :P. Ik schets wel ff paar designs met paint (die andere progies van downloadjunkies snap ik echt niet) dan zie ik wel hoe en wat .

Ojah en nog 1 ding ik heb een ferm gekocht (immitatie dremel). en daar heb ik paar artikelen bijgekrenen waaronder dunne 'schuupapier achtige' schijfjes. zijn die bedoelt om in je sidepanel te zagen.

en wat bedoel je precies met gammel??
Oud 14-12-2005, 22:44   #4 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Aan de voorkant is ruimte voor 2x 80mm fan intake, aan de achterkant is ruimte voor 2x 80mm outtake + voeding. Daarnaast is in het zijpaneel ook nog een intake die op de proc blaast. Kast kan prima koelen, hoef je je geen zorgen over te maken.

Dat het een goedkoop is boeit ook maar weinig voor een eerste mod. Iedereen moet beginnen en het lijkt mij dan beter om gewoon niet te veel geld uit te geven want stel nou dat je het verneukt, of het toch niet zo is als je wilt...
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-12-2005, 00:04   #5 (permalink)

Standaard

Wat maken die roostertjes aan de achterkant in godsnaam uit?? Die dremel je toch gewoon weg? Ik bedoel: meestal zie je de achterkant toch niet...en je kunt er ook nog een draad-grill voor doen als je het roostertje hebt weg gedremeld.
Oud 15-12-2005, 07:22   #6 (permalink)

Standaard

Thnx, jongens. Ik zal mijn best eraan doen . Kan iemand trouwens uit ervaring iets over mijn case zeggen. En of de voeding werkelijk zo slecht is
Oud 15-12-2005, 08:27   #7 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door unstable
Thnx, jongens. Ik zal mijn best eraan doen . Kan iemand trouwens uit ervaring iets over mijn case zeggen. En of de voeding werkelijk zo slecht is
Mijn ervaring met goedkope voedingen is dat ze sowieso de meeste normale systemen kunnen trekken. Zolang je ze dus niet teveel belast zullen de spanningen ook nog wel redelijk acceptabel zijn en zal je pc gewoon lopen. Ga je echter overklokken of er een zwaar systeem in zetten dan zal de voeding dat helemaal niet trekken of gaan de voltages teveel schommelen.
Laastst hadden we hier een heel korte stroomstoring. Mijn pc (met een Tagan voeding) bleef aan, maar de pc van mn moeder (met goedkope voeding) viel uit. Het zegt wel iets over de kwaliteit, maar hoe vaak heb je nou een stroomstoring :P
Oud 15-12-2005, 11:08   #8 (permalink)

Standaard

Nou, ik zal hem zeker niet overbelasten. Hooguit stuk of 5 ccfls en 8 fans. En overklokken begin ik niet aan. Echet komt er wel over een tijd een amd 64 cpu in ik hoop op een 3500+. Dat moet een voeding van 400 watt (wat al best wel veel is) zeker trekken.

Voor de rest eis ik niet veel van mijn pc. Het wordt wel een gaming pc over een tijdje.

MIjn huidige hardware is.

AMD athlon 1GHZ (best wel snel, onderschat hem niet)
Compaq mobo (weet niet meer welke)
Nvidia Club FX5200 (128MB agp)

Aan mijn graka heb ik toch niets want mijn mobo trekt maar 64 . Dus k ben duidelijk aan een ugrade toe.
Oud 15-12-2005, 12:47   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ik snap wat je bedoelt, maar je moet begrijpen dat mijn budget ERG beperkt is. Ik weet wel dat jij zegt dat je in casemodden veel geld en tid moet steken. Nou tijd heb ik maar geld niet. Trouwens dit word mijn eerste mod dus van fouten zal ik zeker leren.

Maar ff weer ontopic. Ik denk dat mijn systeem wel heet gaat worden. Maar ik heb besloten om de rasters voor de fans weg te dremelen. En daar mijn fans achter zetten. En tjah voor cooling zal ik hdd coolers moeten kopen. En mischien een airtunnel maken.

Ik ga er in iedergeval mijn best aan doen. Het gaat mij eerder om de sitepanel :P. Ik schets wel ff paar designs met paint (die andere progies van downloadjunkies snap ik echt niet) dan zie ik wel hoe en wat .

Ojah en nog 1 ding ik heb een ferm gekocht (immitatie dremel). en daar heb ik paar artikelen bijgekrenen waaronder dunne 'schuupapier achtige' schijfjes. zijn die bedoelt om in je sidepanel te zagen.

en wat bedoel je precies met gammel??
Zoek werk?
1Gig Kingston
twisted_mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-12-2005, 13:04   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Zoek werk
Even om aan te vullen, ik heb al een baan. Maar ik heb pas mijn eerste salaris. Ik ben pas 16. Dus ik zeg je 1 ding, Loop niet zomaar wat lreten uit te ropen, je weet niet eens waar je het over hebt. En ga aub niet meer in op dit postje
Oud 15-12-2005, 13:20   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zoek werk
Even om aan te vullen, ik heb al een baan. Maar ik heb pas mijn eerste salaris. Ik ben pas 16. Dus ik zeg je 1 ding, Loop niet zomaar wat lreten uit te ropen, je weet niet eens waar je het over hebt. En ga aub niet meer in op dit postje
Kerel je zegt zelf dat je veel vrije tijd hebd en boeiend dat je 16 bent ik ben 17 en heb 3 banen...
1Gig Kingston
twisted_mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-12-2005, 15:07   #12 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

En nu weer ontopic mensen !

Unstable heeft gewoon deze kast gekocht, alle waar naar zn geld. De vraag is hoe dat je een beetje fatsoenlijke airflow in deze kast krijgt. Dat kan heus wel, maar het zal wat lastiger worden dan gemiddeld misschien.

Ik had (en heb ) ook één of andere pisbakken-staal case en daar was oorspronkelijk ook geen plek voor een goede airflow... Hoe ik dat opgelost heb kun je hier zien. Het kan wel, maar je moet er wat meer moeite voor doen als je het goed wilt hebben.

[edit] link fixed
Oud 15-12-2005, 15:22   #13 (permalink)

Standaard

Als je voor de looks gaat is deze kast prima.

300ste Post!
Oud 15-12-2005, 16:45   #14 (permalink)

Standaard

Carpento je link doet het (zal wel aan mij lggen denk ik). En de airflow kan ik mischien wel regelen door de beschikbare plaatsen voor een fan ook werkelijk gebruiken voor een fan. dus 2x 80mm intake + 2x80 mm outtake (mischien nog blowholes op de onderkant). Mocht dat niet genoeg zijn, dan kan ik wel wat bijmaken.

En grafische lcds die pudceren tog niet zo verschrikkelijk veel warmte, en ccfls evenmin want de c staat voor cold, en dat staat er dnek ik niet voor jan doedel.

Dus mods doe de topic nog even niet op slot tot ik een goede airflow heb, want mocht ik problemen hebben waar ik niet uit kom kan ik nog posten.

En twisted mind heel leuk voor je dat je zoveel banen hebt en dat je veel geld verdient. maar kmoet ook nog mijn havo afmaken, en wat tijd nemen voor mijn studie.

[/u]
Oud 15-12-2005, 17:06   #15 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Carpento's link doet het idd niet.

LCD schermpjes en ccfl's worden idd niet echt warm. Wel een beetje maar echt niet om je zorgen over te maken.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
problemen met pc gohan Software Junkies 13 12-11-2006 12:25
DVD problemen freekos007 Hardware Junkies 3 5-07-2006 01:07
FSB problemen... HardcoreRaver Hardware Junkies 3 26-12-2005 14:41
Problemen met LCD Jamba Hardware Junkies 13 26-02-2005 23:05

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.