Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 14-12-2005, 12:25   #1 (permalink)

Standaard verven

hoi ik vraag me af hoe ik mijn kast moet verven? met welke verf of lak bijv.

IK WEET DAT DIT NIET HET GOEDE TOPIC IS HIERVOOR MAAR IK WIL GRAAG ANTWOORD.... :P
Oud 14-12-2005, 12:54   #2 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

DIT IS WEL HET GOEDE SUBFORUM HIERVOOR, EEN HEEL STUK BETER DAN EERST
(kut caps-lock)

Zie: http://www.casejunkies.com/forum/vie...=115330#115330 Is dus gewoon te vinden in de faq.

Veel succes!
Blackcrown is offline  
Oud 14-12-2005, 13:06   #3 (permalink)

Standaard

Zoek eens op google en lees een paar howto's, die geven veel informatie.
Maar hier even een korte uitleg.

Wat je nodig hebt:
Primer spuitbus
Kleurenverf spuitbus
Blanke lak spuitbus
Schuurpapier tot 400- 600 droog grit wet 1000 grit
Ammonia of thinner

1. Je begint met het schuren van de kast, je begint met 100-200 grit dan 400 en daarna misschien nog 600 of 1000. Zorg dat alles mooi glad is, paar krasjes van het schuurpapier maken niet uit.
2. Nu pak je de ammonia, pak een emmer met water en gooi hier wat ammonia bij ongeveer 1 ammonia op 10 water. Pak een niet pluisende doek of spons en maak de hele kast schoon met het mengsel. (je kan ook thinner hiervoor gebruiken), pak nu een emmer met water en maak de hele kast met een andere spons of doek weer schoon met gewoon water.
3. Nu is de kast ontvet, en kan je beginnen met spuiten, schud de bus primer voor 3 min en spuit hierna horinzontaal naar beneden op ong 30 40 cm afstand van de kast, en daarna verticaal naar de zijkant. Probeer niet teveel te spuiten, het hoeft niet in een keer te dekken want anders krijg je druipers. Doe het spuiten wel op goed geventileerde plek en op een plek tussen de 15 25 graden, want als het te koud is wordt het niet mooi. Laat het paar uur drogen. Pak nu een kommetje met water doe daar wat afwasmiddel in, heel weinig en haal het 1000 grit wetsand papier daar doorheen blijf nu ong. 1 minuut schuren dat alles echt heel mooi glad is. Nu kan je nog een laag primer doen of als alles al goed dekkend is hoeft dit niet.
4. Pak nu de kleuren spuitbus. Schud deze 3 minuten, net als je de primer hebt gespoten op 30 cm horizontaal en verticaal. De eerste laag hoeft echt nog niet te dekkend dus nooit ergens iets meer gaan spuiten maar gewoon een keer horizontaal n een keer verticaal. Schuur alles nu weer glad met wet 1000 grit papier. blijf kleurlagen spuiten tot alles goed dekt en het mooi glad is zonder imperfecties. Schuur de laatste laag niet meer!
5. Laat het verf nu een week uitharden, iig minstens 1 2 dagen, maak alles weer schoon met ammonia mengsel en schud de blanke lak 3 min spuit nu weer horizontaal en verticaal op 30 cm afstand. Schuur de blanke lak niet, een laag is meestal wel genoeg, dit geeft de verf bescherming en laat het glimmen.

Onthoud: Tussen elke verschillende laag goed schoonmaken met ammonia water, daarna water, en dan laten drogen! Niet spuiten als het nog nat is.
Tussen elke laag met grit 1000 of hoger wetsanden behalve de blanke lak laag en laatste kleurlaag. Nu heb je als het goed is een mooi gespoten kast. Probeer het niet te haasten doe het het liefst over een paar weken. De beste lak die je kan gebruiken is autolak, dit kan je bijvoorbeeld bij halfords krijgen, gebruik geen goedkope lak van de doeland ofzo, goedkope primer mag wel. lees ook gewoon een paar tutorials door en dan kan je zelf beetje beslissen wat je gaat doen.
Je kan het hierna ook nog polijsten tot mirror finish, en dan krijg je dit (kon effe geen betere foto vinden):
http://photobucket.com/albums/y94/H3...current=52.jpg
Oud 14-12-2005, 15:03   #4 (permalink)

Standaard

Hij krijgt wel te horen wat hij wil...
1Gig Kingston
twisted_mind is offline  
Oud 14-12-2005, 16:24   #5 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twisted_mind
Hij krijgt wel te horen wat hij wil...
Ook wel als ie niet geschreeuwd had waarschijnlijk Maar dan alleen het leesvoer voor de schilders
Oud 14-12-2005, 16:29   #6 (permalink)

Standaard

dankjullie wel ga komende vakantie meteen aan de gang, heb ik nog tijd zat om de spullen te halen. maar nog een vraagje zou ik ook een window in mijn case kunnen slijpen met een slijptol ik heb namenlijk geen beschikking tot een dremel...
Oud 14-12-2005, 16:32   #7 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Slijptol is agressief. Als je er echt goed mee om kan gaan kan het. Al heb je dan wel weer het probleem dat je kans hebt op zwarte randjes welke je dan toch zou moeten wegvijlen of verfen.

Wat je natuurlijk ook kan doen is 20 euro uitgeven voor een dremelkloon, daar dremel slijp schijfje (van Dremel dus) op zetten want die zijn nou eenmaal beter. 20 euro, zoveel is het niet
Blackcrown is offline  
Oud 14-12-2005, 16:35   #8 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Heb je weinig geld, zaag dan je window eruit met een figuurzaag. Metaalzaagjes + een figuurzaag kosten je maar ong. 15 euro.
Kaz'Duzar is offline  
Oud 14-12-2005, 18:40   #9 (permalink)

Standaard

Wij zijn niet een forum waar je je vragen kan stellen zonder dat je er zelf onderzoek naar hebt gedaan. Dit onderwerp is uitvoering in de FAQ beschreven, en we willen graag dat je dus ook eerst zelf onderzoek doet mbv google of de forum search.

BTW je bent duidelijk de belangrijkste helft van het leesvoer vergeten te consumeren.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline  
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Binnenkant verven, zonder gevolgen?? BlackPearl Casemod Junkies 14 8-08-2006 01:11
Kast verven zon Casemod Junkies 6 27-07-2006 12:02
Verven over een nietgeschuurd iets? SaphuA Casemod Junkies 9 26-04-2004 13:38
case verven GBCHEATER Casemod Junkies 21 6-10-2003 23:46
Verven m-m CaseJunkies Support en Feedback 10 20-06-2003 14:13

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.