Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-12-2005, 22:56   #1 (permalink)

Standaard CCFL met schakelaar

Ik heb in een van de vorige topics iets gelezen ivm een schakelaar en een led.
Ik zou dit graag zelf doen maar ik kan er niet helemaal aan uit. Ik heb dan maar eens mijn inverter van de ccfl uit zijn behuizing gehaald en geken. Op het printplaatje kan je zo een stekker steken met 2 kabels erin. Een kabel, een rode loopt naar de schakelaar. De andere een zwarte loopt naar een molex connector (Deze zwarte kabel zit in het gat met de andere zwarte kabel van de molex die naast de gele zit). En dan komt er een rode kabel uit naast het gat van de zwarte( In dit gat zit ook de gele kabel van de connector). Deze rode kabel is de ander kabel van de schakelaar, waar moet ik nu juist de led en de weerstand zetten. Ik ken niet veel van die schema's enzo. Ik heb al wat gegoogled maar kom er niet helemaal uit.

Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is.

MVG,
Olivier
Olivier_14 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-12-2005, 23:25   #2 (permalink)

unstable's schermafbeelding

Standaard

Als ik het goed begrijp wil je een ccfl aan en uit kunnen zetten dmv een schakelaar.
Ik zou zeggen, pak een nachtlampje ofzoiets, hak de schaelaar eraf (er zit +/- op) sluit die aan op je ccfl alleen ik weet niet hoe LOOL

OF koop gewoon een ccflcontroller. Op *spam* hebben ze er 1 volgens mij

MODBREAK Ik heb de vele puntjes en spelfouten deze keer maar verwijderd. De volgende post laat ik ten prooi vallen aan de spellcheckbot !
unstable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-12-2005, 23:39   #3 (permalink)

Standaard

Unstable begrijpt het niet goed.

De TS wil graag een led schakellen met dezelfde schakelaar als die waar hij z'n ccfl mee schakelt.
Op de rode kabel die van de schakelaar naar de ccfl loopt staat 12V als de schakelaar aan staat. Je kunt hier dus ook twaalf volt van aftappen naar je weerstand en vervolgens naar je led en dan weer terug naar de zwarte kabel (massa) en je led gaat met de ccfl tegelijk aan en uit.

Lees ook de FAQ in Elektronica Junkies eens door, dit zal veel vragen al meteen beantwoorden ! Bijv. weerstanden bij leds en schakelaars staan hierin erg helder uitgelegd.
Oud 11-12-2005, 08:52   #4 (permalink)

Standaard

Danku voor de hulp, denk wel dat ik het nu begrijp. Ik ben nogal vrij nieuw in het casemodden en zo dus ik moet nog heel wat leren. Ik ga ook meten eens kijken naar de faq.

MVG,
Olivier
Oud 11-12-2005, 16:53   #5 (permalink)

Standaard

Misschien nog een idee er zijn ook schakelaars met ingebouwde led.
Fret_Kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-12-2005, 17:12   #6 (permalink)

Standaard

Ik ben eens gaan kijken naar de site www.conrad.be en hier hadden ze inderdaad zo'n wip schakelaars met led. Weet er iemand of ze daar ook zo'n schakelaars verkopen die automatisch terugspringen. Ik heb al zitten zoeken op hun site en ze hebben daar zoveel verschillende tuimelschakelaars van verschillende prijzen en voor mij lijken die allemaal hetzelfde. Weet er dus iemand wat voor tuimelschakelaar ik bv nodig heb voor de pc op starten of een cd speler te openen?

MVG,
Olivier
Oud 11-12-2005, 17:24   #7 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Om je pc op te starten heb je een moment tuimelschakelaar nodig. Conrad heeft vaak een minimale bestelhoeveelheid en hoge verzendkosten. Ik zou eens kijken bij elektronica-onderdelen.nl of elektronica-online.com
Kaz'Duzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-12-2005, 18:42   #8 (permalink)

Standaard

Het KAN wel met een relais weerstandje en een condensator maar dan moet je wel beetje kunnen solderen
Fret_Kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-12-2005, 20:07   #9 (permalink)

Standaard

Ja ik denk dat ik alles vind op de site die je mij gegeven hebt.
Als ik de cd speler kabels en de opstart kabels verleng is dat dan met de koperkabels die ze verkopen bij elektronica-onderdelen.nl ?

Fret_Kroket ik denk dat ik het in het begin niet te moeilijk ga maken dit is mijn eerste mod.
Ik ga alles op mijn gemak doen en dan zien hoe het gaat. Volgens mij gaat het wel lukken ik heb geen 2 linkerhanden . Alleszins bedankt voor de tips en de sites.

Ik heb per toeval ergens gelezen dat ik ook de kabels in utp kabels kan gebruiken voor het verlengen van de kabels van de start knop en eject knop van de cd speler, kan dit ook?

MVG,
Olivier
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
schakelaar aan molex Backsmash92 Elektronica Junkies 15 11-08-2007 12:07
Tuimelaar schakelaar rxr Elektronica Junkies 8 11-04-2007 23:09
schakelaar,led Warheart Elektronica Junkies 3 6-12-2005 07:05
Hoe een ccfl aan/uit schakelaar maken? DhoTjai Elektronica Junkies 5 6-11-2004 00:57
Schakelaar masterwebber Elektronica Junkies 20 17-03-2004 23:28

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.