Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 9-12-2005, 15:39   #1 (permalink)

unstable's schermafbeelding

Standaard hulp gevraagd voor begin van eerste project

Over een week krijg ik mijn salaris... t is niet al te veel (120 euro ong) want ik ben nog maar 16. En ik wil met mijn eerste case mod beginnen. Ik weet om eerlijk te zijn niet of ik het recht heb om hiervoor een nieuwe topic te openen.. maar op de faqs kwam ik niets tegen dat mij kon helpen... maar anyway. hier kom t het dan.

vanwege mijn budget heb ik ervoor gekozen om een cheap kast te gaan modificeren

Hier zijn de kandidaten voor een case:
http://www.alternate.nl/html/main/pr...?artno=TQXH85&
dit kastje kost 29.- en er zit een 300watt voeding bij.

http://www.alternate.nl/html/main/pr...?artno=TQXH86&
Deze kost 35 euro en er zit ook een 300watt voeding bij

en dan mijn beste voorkeur..

http://www.alternate.nl/html/main/pr...?artno=TQXH47&
hij kost 45 euro en er zit een 350watt voeding bij

OK hier zijn mijn vragen. welke van deze 3 cases.. is t gemakkelijks te moddden (ik heb echt gen verstand van modden.. kheb nog maar 1 ledfan in mijn pc)

Ik wil heel graag ook windowtjes aan de voorkant van mijn pc... maar ik zou echt niet weten hoe het moet en of dat wel uberhaupt mogelijk is op een van deze cases.

Bij case nummer 3 van 45 euro zit een zilveren strip op de voorkant daar zou ik echt iets lichtgevends voor in plaats willen hebben.

Bij case 2 heb je soort van gaas op de voorkand is het mogelijk om neon dar achter te zetten?

En pls geef me wat tips en vote op de pol voor de beste case

[/b]
unstable is offline  
Oud 9-12-2005, 16:02   #2 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Welke kast is een kwestie van smaak. Je zegt zelf al dat je de 3e kast het leukst vind, dan neem je die toch gewoon?
De vraag welke kast het makkelijkst te modden is hoef je niet na te denken, aangezien elke kast modbaar is en het alleen maar een kwestie is van jouw skills. Aangezien wij niet weten wat je kunt kunnen wij ook niet zeggen welke kast makkelijker voor jouw is. Maar dit maakt ook niet uit want qua materiaal enzo zijn ze allemaal het zelfde.

Window'tjes aan de voorkant van je pc? Je zou gewoon de "driveklepjes" eruit kunnen halen en er een stukkie plexi voor in de plaats gooien. Kan bij elke kast, maar of het mooi is is een kwestie van smaak :P

Die zilveren strip kan je ws gewoon wel vervangen voor iets lichtgevends. Al krijg je wel het probleem met "hoe ga ik het oplichten, op een nette manier zonder dat je leds ofzo ziet want dat is al niet netjes meer? "
Daarom dat het mij beter lijkt om een lichtgevende rand plexi onder dat zilveren stripje te modden en deze op te lichten met leds. Zodat je een oplichtend randje krijgt.

Jups, dat is mogelijk

Het is voor de rest gewoon een kwestie van je eigen creativiteit proberen uit te werken. Dit lukt jou uiteindelijk ook aangezien het iedereen uiteindelijk wel lukt.

Koop iig geen premod kast btw. (staat niet in je lijstje gelukkig maar toch )
Blackcrown is offline  
Oud 9-12-2005, 16:10   #3 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard

Tja, daar gaan we weer. Nofi hoor maar niemand kan voor jouw bepalen welke case je moet gaan kopen.

Als ik je een tip mag geven: probeer een 2e hands case te krijgen voor weinig of zelfs gratis, op die manier kun je je geld gebruiken voor een "goede" PSU. Mijn ervaring is zeer slecht als het gaat om een voeding die bij een case word geleverd.

Je zegt dat je nog geen ervaring hebt met modden dus zou het zonde zijn als je een case verprutst die je juist met je duur verdiende centen hebt gekocht.

Misschien heb ik makkelijk praten: ik vond eens twee case's bij het grof vuil 1 heb ik al gemod en weggegeven, de ander schreewt hier om ook gemod te worden.

Succes iig !
mir4dor is offline  
Oud 9-12-2005, 16:12   #4 (permalink)

Standaard

Het is natuurlijk mijn mening maar ik zou 2 doen 3 heeft zon lelijke witte lijn en 1 is gedeeltelijk rond 2 kun je volgens mij het makkelijkst modden... Zelf zou ik voor te modden een witte rechte pakken .

Ik heb een losse voeding er bij gekocht van 460 kost me metten 76 euro! doe maar lekker met die 300w :P
twisted_mind is offline  
Oud 9-12-2005, 16:25   #5 (permalink)

Standaard -

Het wordt natuurlijk uiteindleijk mijn mod... maar ik heb er wel roficionele advies voor nodig... en wat ik ervan vind doet er nu heel ff niet toe het gaat me nu om de meningen van anderen en jah case 1 is dd gedeeltelijk bol persoonlijk vind ik dat ook lelijk.

En als ik een cheap case krijg.. moet ik NOG meer doen want dan moet ik eervoor zorgen dat de lelijke beige kleur verdwijnt... maar je hebt deels wel gelijk ik kan wel erop oevenen voor bijf. dremlen aangezien ik nog nooit een dremel in mijn handen heb gehad :P:P lol.....

tjah maar de casemod virus is echt besmettelijk.. het begon bij mij met het plaatsen van een ledfan voor extra cooling en dat is zo ver naar mijn hoofd gestgen dat ik de kast van mijn compaq presario 5000 wou modden... maar da had mijn pa me verboden dus toen zei ik dan koop ik lekker zelf een case.. en daar ben ik momenteel me bezig....

Tjah maar kunnen jullie dan ff een link plaatsen voor een case die onder de 50 ero zit (het liefst met voeding) die er een beetje uitziet (geen premods aub...)

Ik ben ervan overtuigd dat ik iets moois kan bouwen... :P:P
unstable is offline  
Oud 9-12-2005, 16:28   #6 (permalink)

Standaard

Persoonlijk zou ik een beige pakken want ik zou hem toch groen verven. (moet ook nog beginnen.
:P.

Ik vin die standaard kleur niet leuk en dan kun je alleen dingentjes doen zoals raampje er in maken met neon das gay :P. (vind ik).

Citaat:
maar je hebt deels wel gelijk ik kan wel erop oevenen voor bijf. dremlen aangezien ik nog nooit een dremel in mijn handen heb gehad lol.....
Ik ook niet lol maar daar helpt mijn papa me wel mee .
twisted_mind is offline  
Oud 9-12-2005, 16:43   #7 (permalink)

Standaard lolie

Tjah... ey let op mijn budget lol verfen kost ook geld 5 euro grondlaag, 5 euro kleur + 5 euro voor lak daar gaat 15 euro van mijn zuurverdiende 120 euro. maar je hebt wel gelijks want ik heb echt een brute idee voor paar kleuren.

En ik vind een dremel ook duur... er is wel zon immitatie dremel van ferm ofzo die kost 19 euro en hij is gelijk aan de dremel volges de gamma man maar er kunnen alleen geen dremle onderdelen op... wel zaagjes enzooo de hulpmiddelen maar niet die dingen die je Op je dremel kan monteren..

maar anyway.. hmms een beige kast heeft meestal ook een super ugly vorm vind ik... maar tjah.

Als ik met een mod begin zal ik er zeker een CiP van maken kunen jullie mijn noobish voortgang bekijken lol...

Dus deze maand de casemodding en vollegende maand de hardware modding te beginnen met een AMD 64 3500+ ofzo w00t..... omdat amd veel stiller is dan intel... bij intel hoor je bij elke belasting van de cpu krrrkkk kraaak krtttttt dat is bij amd niet zo EN amd is gemiddeld koeler dan intel... en grafisch sneller woooot

Maar daar ging hetniet over ik zal een skijken op marktplaats of op de schroothoop of ik een gratis case kan vinden :P:P
unstable is offline  
Oud 9-12-2005, 17:17   #8 (permalink)

Standaard

Kon laatst nog aan een stuk of 20 gratis kasten komen. Maar wist niet waar ik ze kwijt moest
Blackcrown is offline  
Oud 9-12-2005, 17:41   #9 (permalink)

Standaard Re: lolie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door unstable
Dus deze maand de casemodding en vollegende maand de hardware modding te beginnen met een AMD 64 3500+ ofzo w00t..... omdat amd veel stiller is dan intel... bij intel hoor je bij elke belasting van de cpu krrrkkk kraaak krtttttt dat is bij amd niet zo EN amd is gemiddeld koeler dan intel... en grafisch sneller woooot
Als je een intel hoort kraken dan vraag ik me echt af wat je er dan mee doet. Dat kraken is je HDD, in je CPU zit geen bewegend onderdeel dus geluid maken kan ie ook niet.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline  
Oud 9-12-2005, 17:49   #10 (permalink)

Standaard

Nou, volgens wetenschappelijk onderzoek blijkt een processor wel degelijk geluid te maken. Niet dat het hoorbaar is ofzo :P

Maar dat is idd je hdd.
Blackcrown is offline  
Oud 9-12-2005, 19:07   #11 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Ik vond het al grappig om te lezen, "AMD is veel stiller dan Intel" :P

Ga aub niet voor kast nr 2. Die heb ik in het beige, en dat is echt een prutkast. Kast 1 ziet er van de binnenkant net zo uit, dus die zal ook niet zo goed zijn. Van 3 kan ik de binnenkant niet zien dus ook niet beoordelen
Oud 9-12-2005, 20:24   #12 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard Re: hulp gevraagd voor begin van eerste project

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door unstable
welke van deze 3 cases.. is t gemakkelijks te moddden
Het makkelijkste modden is níet modden. Als je gaat modden kost dat gewoon tijd, geld en creativiteit, en dat is bij elke kast zo hoor.

En ik heb er persoonlijk spijt van dat ik met een cheap-ass kast begonnen ben, nu zit ik met een mooie mod, maar wel een zwakke gammele kast...
Oud 9-12-2005, 23:25   #13 (permalink)

Standaard Re: lolie

Citaat:

Nu ik het zelf lees heb je gelijk... mar ik bedoeldeniet echt dat het geluid uit de cpu kwam.. uit mijn ervaring met Computers die intel cpus hebben.... kan ik zeggen dat er zeer veel gekraak uit komt. Het is dan wel HEEL eigenaardig dat ik het geluid bij systemen hoor met intel cus... ik kan je zelfs een voorbeeld geven. een vriend van mij had een p3 cpu je hoorde bij elke belast en toer en weet ik vel wat een irritante kraar... sinds hij een duron cpu heeft is er geen gekraak meer... wie o wie kan mij uitleggen hoe dat komt.... en het licht niet aan de fan want ik heb de fan nog genruikt voor een andere cpu en er kwam geen gekraak uit.

Maar jah ik geef jullie gelijk. Hoe ik de zin heb geformuleerd is idd niet correct en direct. dus allemaal fftjes hi hi hen en haha hen om mijn foutje... volgens mij heb ik dat bij meerdere topics geschreven maar anyway....

widow maker je zecht dat je cheap ass kast gammel is wat bedoel je daar mee... gamel in welke zin... en aan de andere kant ik wil echt niet zitten hakken en zagen in een dure Lian Li kast of iets dergelijks... en het begrip modden kan per indevidu verschillen
unstable is offline  
Oud 10-12-2005, 22:11   #14 (permalink)

Standaard

na een beetje te zitten klooien met paint heb ik dit bij elkaar geknutseld.. niet lachen aub... maaruh is dit beetje aan te raden...???

unstable is offline  
Oud 10-12-2005, 23:56   #15 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Je plaatje doet het niet. Probeer eens imageshack.us om je plaatje te uploaden.
Kaz'Duzar is offline  
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Besturingssysteem (hulp gevraagd!) goofy Software Junkies 10 6-08-2007 19:51
Hulp gevraagd mr.stijntje Hardware Junkies 12 27-08-2006 15:24
begin project gamingman Casemod Junkies 2 28-12-2005 00:30
OC hulp gevraagd El Chapo Cooling & OC Junkies 25 20-05-2003 22:40
Hulp gevraagd bij gebruik optocoupler voor vervangen caseLED The Undertaker Elektronica Junkies 6 6-04-2003 23:13

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.