Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-12-2005, 21:36   #1 (permalink)

Standaard PSU Meshen vraagje

Hallo ik ben hier hartstikke nieuw en dit is mijn eerste post!

Ik heb ooit een simpel pctje gekocht waar een neon fan inzat etc. nu heb ik een upgrade gedaan en dus een pc-tje over. Deze pc wil ik dus flink verbouwen en ben al met de 1e fases begonnen.
met wat reike fantasie ben ik mijn nieuwe huntky 400watt gaan meshen met douchekabels! na 2 flinke avonden vol trots eindelijk klaar! Alleen wil ik me voeding nog spuiten en de grote fan die erin zit s[uiten. ook de douche kabels komen niet tot aan het gat waar de kleine kabeltjes zitten dus moet ik dit nog eens verder nakijken hoe dit mooi weg te werken is! (misschien een soort van jasje bouwen om de voeding met traanplaat)

Maar nu komt het! ik heb van iemand vernomen dat er een soort van magnetisch veld kan ontstaan in die douchekabels! Dit kan eventuele storingen veroorzaken. Iik heb dit nog nergens kunne vinden! hij gaf zelf de plossing om dan eventueel een ijzerdraadje eromheen te wikkele en af te laden naar de kast!
Maar is dit persee nodig!
kortom excuses als de uitleg hier wel te vinden is maar kon hem helaas niet vinden!

groetjes
Shafty
Shafty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-12-2005, 22:01   #2 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard

Het is voor het eerst dat ik iets hoor over magnetische velden dmv het gebruik van douche slang, en er zijn al heel wat mensen die dat gedaan hebben.

Voor de rest ziet het er mooi uit wat je hebt gemaakt, succes met de afwerking !

Graag even je sig verwijderen !! Afbeeldingen hierin worden niet getolereerd op het forum, een paar regels moet voldoende zijn om het e.a. mede te delen.

Btw: welkom @ CJ
mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-12-2005, 22:01   #3 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Welkom op het forum!

Hmm, ik heb er nog nooit van gehoord. En het klinkt al lomp dus denk niet dat je het serieus hoeft te nemen.

P.S. Bladiebla, spuit 11 :P
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-12-2005, 22:11   #4 (permalink)

Standaard

Ik vond het ook al een vreemd verhaal, maar hij had wel een paar argumenten dat ik dacht van nou oke misschien is het wel ietsje waar!

daarom poste ik het hier maar eens. Ik weet nu dat ik er geen aandacht hoeft aan te schenken.
Verders ga ik de stekkertjes ook nog spuiten in het zilver. Een kleine twijfel van het overspuiten van de voeding of traanplaat jasje maken! zo kan ik de voorste kabeltjes ook meteen goed wegwerken, met overspuiten lukt me dit niet.

(verwijdering van sigg)
Oud 7-12-2005, 22:46   #5 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shafty
Ik vond het ook al een vreemd verhaal, maar hij had wel een paar argumenten dat ik dacht van nou oke misschien is het wel ietsje waar!
Welke argumenten bracht hij dan in?
Kaz'Duzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-12-2005, 22:53   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaz'Duzar
Welke argumenten bracht hij dan in?
Uhmm nou iets dat door die omwenteling enzo er dan eventueel magnetische velden kunnen ontstaan en hij gaf een voorbeeld bij een utp cable! deze heeft ook omwentelingen en deze worden ook apart van elkaar gelegd om de lading ervan af te krijgen ofzoiets :P

maarjah ik dacht ook van: nog nooit gehoord! ik ben niet super technisch het is voor mij een hobby en heb geen ict achtergronden. vandaar ik het hier maar is ging vragen!
nu weet ik dat ik gewoon lekker verder kan modden zonder gare magnetische velden :P
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kabels meshen.. Sammy078 Elektronica Junkies 2 3-08-2006 21:41
SATA meshen? performa Casemod Junkies 3 26-11-2005 12:02
meshen.. is er ook iets anders? ken536 Area 1337 2 29-08-2004 01:14
IDE meshen? Foxie Casemod Junkies 29 17-02-2004 17:24

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.