| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2005 Locatie: Klein Paries
| Hoi, Ik heb een paar kleine vraagjes: 1.Is het schadelijk voor mijn pc als ik mijn fan heb geblokkeerd? 2.Ben ik(veel) te ver gegaan met overclocken als ik een blauw scherm waarop een foutmelding van windows staat krijg bij het opstarten? 3.Ik heb een voeding, daarop zit een ventilator die teveel lawaai maakt, hiermee wil ik dit doen: -----------------| ) | ( | -----------------| ) | ( | Hierboven is de huidige stuatie(gewoon een fan met twee draadjes). Dit wil ik: --------|Zalman RPM Ctrl|---------| ) | ( | --------|_____________|---------| ) | ( | Een zalman RPM controller dus. Is dat wel mogelijk met zo'n controller, want er komen altijd 3 draadjes uit de controller. Moet ik dan de gele draad weglaten? 4.Ik heb op mijn (oude)pc een sleutelslot gemaakt, aleen, hij gaat steeds 5 seconden na het omdraaien van de sleutel uit, tot ik het voor een 4de keer doe. Hoe los ik dit op? 5.Wat gebeurt er als ik teveel watt op mijn voeding zet?(ik wil 4 dual CCFL's van 30cm en een single CCFL van 30cm en nog 2 paar kant en klare ledsetjes(die dingen waar 3 leds op zitten)aansluiten op een 100 watt voeding). 6.Nog vele vragen zijn mij ontschoten, want ik wou er een deel verzamelen zodat ik niet de hele tijd van die kleine rottopicjes hoef te openen. Is er niet een topic dat heet "Het Grote kleine vraagjes Topic"? En zo niet, kan dat dan worden aangemaakt(bijvoorbeeld in Area 1337). Bedankt voor de antwoorden, Woezie.
__________________ Blunt-O-Clock! Boy! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| 1. Niet voor je pc maar kan wel gevolgen hebben voor de fan. Veel ventilators stoppen 5 sec. en gaan dan weer vrolijk verder. 2.Klopt. Als je bv. je geheugen te ver overclockt en hij start op, dan krijg je een blauw scherm met foutmelding(BSOD) 3.Ik heb geen ervaring met die zalman controllers maar als het een RPM controller heet zal je dat gele dfraadje wel nodig hebben denk ik.Normaal word gewoon het voltage geregeld en heb je nergens last van. 4.Ik denk dat het helpt als je de sleutel maar 1 sec. omdraait. Van een ATX pc is het maar heel even contact nodig om de pc aan te laten gaan. En als je dat contact aanhoudt gaat ie weer uit (na 7sec. meestal) 5. Negen CCFL'tjes en 6 LED's moeten normaal wel op een voeding passen maar 100Watt is zowieso al erg weinig voor een pc dus denk ik niet dat je het red. Een voeding gaat normaal gesproken gewoon uit als er te veel gevraagd word. 6.Dat kan maar dat kan je zelf ook doen. Wie weet word er veel gebruik van gemaakt, maar veel dingen vallen ook op internet te vinden. Geen dank ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Een fan heeft niet altijd een 3e draadje, rpm draad. Een rpm draad is inprincipe niet van belang, is er gwoon om het toerental uit te lezen. Dus als je die niet hebt zal die ook moeten werken op die zalman controller lijkt me zo. Maar waarom met een zalman controller, je kunt je fan zo ook al langzamer laten draaien door de 7V (of mayb wel 5V, mocht je fan daar al op lopen) truc toe te passen.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| De RPM draad is niet belangrijk voor een fan. Alleen die 12V en de ground zijn belangrijk, want zonder dat, draait ie niet, tenzij je er tegen blaast. Die RPM draad is alleen om de fan uitleesbaar te maken voor je mobo, dus via je bios of MBM kan je dat dan aflezen.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
|
| « Voeding
|
neon Zboard » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Paar vraagjes | oObreezerOo | Hardware Junkies | 12 | 12-04-2005 18:11 |
| Paar vraagjes Help!!!! | Korpo | Cooling & OC Junkies | 10 | 27-09-2004 18:00 |
| paar vraagjes | Ouzooo! | Elektronica Junkies | 35 | 18-10-2003 19:14 |
| [LCD] Nog een paar vraagjes. | Marx | Elektronica Junkies | 7 | 19-03-2003 20:50 |
| [WC] een paar vraagjes! | Hummel-X | Cooling & OC Junkies | 24 | 1-02-2003 20:46 |