| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 april 2003 Locatie: Nieuwpoort
| De necro weer hier. Ik heb hier een ouwe Pentium 233 MHz liggen. Alle stukken heb ik eruitgehaald, enkel het moederbord is intact gebleven. Onlangs kreeg ik een ouwe 4.86 PC, voor onderdelen. Ik heb besloten om alle onderdelen van de 4.86 in die Pentium 233 te steken. Een CD-rom, een diskettestion, een geluidskaart (sound blaster), een Netwerkkaart, een modem (56 k) en natuurlijk de HDD. Ik plug alles in, duw op de Power On knop, de pc start op en daar is het probleem. Geen HDD te vinden. Ik kijk in mijn Bios en zie daar het volgende: Primary Master: installed. Primary slave: not installed. Secondary Master: not installed. Secondary Slave: not installed. De diskette is installed. De jumper configuration is correct. Het probleem doet hem voor, dat ie de HDD niet vindt, als ik Win 95 er probeer op te zetten... [Topic titel edited by T-Mug] |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Je BIOS moet wel de gegevens van je HDD kennen. Tegenwoordig gaat dat via autodetect maar bij oudere mobo's moet je de gegevens handmatig invoeren, snuffel eens door je bios. De parameters kun je meestal op de HDD vinden.
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 april 2003 Locatie: Nieuwpoort
| Ok. Het is gegaan. Hij erkent de HDD. De cd-rom echter nog niet. Ik probeer de PC op te starten met een opstartdiskette van Win 95. Alles start normaal op. Tot op een bepaald moment er een waarschuwing komt. Er is iets verkeerds aan de HDD. Ik moet ofwel FDISK doen voor een partitie te maken, oftewel is er een virus. Ik probeer die FDISK te doen en dan plots vindt hij de HDD niet meer, ondanks dat hij installed staat in mijn bios. Weggooien die zooi of is er een oplossing?? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| achter op je CD-rom en HD zitten een aantal pinnetjes en een jumper, meestal staat er ergens op een stikker of zo hoe je de jumper moet instellen om je HD Master of Slave te maken en voor de HD hetzelfde. Je moet dus de HD op master zetten en je CD-rom op slave en dan samen aan 1 kabel (maakt neit uit hoe je ze aansluit op welke volgorde of zo. suc6 :P |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 22 april 2003 Locatie: Niekerk
| Citaat:
Als het een standaard-microsoft-meegeleverde bootdisk is staat er geen format bij je bootdisk op. Dan typ je even extract ebd.cab format.com en je hebt format erbij op je diskette. Even format c: en dan maar win98 installeren. Als je 't al 200 keer eerder hebt gedaan ben je in 20 minuutjes klaar. Koffie zuipen eerst dus!
__________________ XP2000|A7V333|512 MB CL2|WD800JB| en tuurlijk nog meer :P | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Programma voor een Partitie aan te maken | _PhanToM_ | Software Junkies | 4 | 31-07-2007 20:35 |
| Casemod: vanaf oude case of zelf maken | twisted_mind | Casemod Junkies | 7 | 8-12-2005 12:54 |
| windows en mac x instaleren. | william | Software Junkies | 9 | 10-11-2005 11:37 |
| [cm] vraag over instaleren raam | sapphire | Casemod Junkies | 6 | 19-09-2003 21:24 |
| cd-rom niet te instaleren ! | el loco | Hardware Junkies | 23 | 29-07-2003 11:30 |