| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 november 2005
| Hey casejunkies Ik heb al een tijdje een probleem met mobo en kom er maar niet uit Dus daarom mijn wanhopige poging om zo een oplissing te vinden Ik heb een week geleden een nieuwe processor gekocht een : p4 1mb cache 800 mhz fsb daarvoor had ik een intel celleron 2.6 ghz 128 kb cache 400 mhz fsb Sinds ik de nieuwe processor erin heb zitten krijg ik allemaal foutmeldingen bij spellen van raport verzenden blablabla... Maar nog belangrijker ik krijg de hele tijd blue screens Ik heb er nou de standaart koeler die bij de p4 gelevert word erop zitten met nieuwe koelpasta Ten slotte mijn systeem : p4 ... gf 6800 GT 1,5 gb kingston hyper x geheugen GigaByte GA-8IPE1000-G moederbord en 40 GB HD Thnx BTW ik heb windows al opnieuw geinstald en de chipset word best warm maar weet niet of het daaraan ligt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Thnx maar ik zij al : ==>> Ik heb een week geleden een nieuwe processor gekocht een : p4 1mb cache 800 mhz fsb DAARVOOR HAD IK EEN intel celleron 2.6 ghz 128 kb cache 400 mhz fsb ==>> Ik heb er nou de standaart koeler die bij de p4 gelevert word erop zitten met nieuwe koelpasta ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Ben het met Pureoptical eens, ik verdenk ook de oplopende temperatuur.Mocht die (te) hoog zijn dan zou ik dat eerder zoeken in een tekort aan airflow in je kast, je zegt immers dat je de meegeleverde koeler gebruikt, en die zou het normaal gesproken wel aan moeten kunnen. Doe je voordeel met onze download junkies, scoor een programmaatje waarmee je de temperatuur van je CPU / Mobo kan checken en kijk of daar iets mis mee is ![]() En inderdaad, vermeld als het kan ook even wélke Pentium 4 je hebt, dat maakt ook nogal verschil ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Als je op Start -> rechtermuisklik op Deze Computer doet, dan komt er na n seconde ongeveer te staan bij Computer, op het eerste tabblad dus, te staan watvoor CPU je hebt.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #6 (permalink) |
| O srry zie nou pas dat ik er het niet bij heb staan :P Ik heb een intel pentium 4 3.0 GHZ Voorderest heb ik gekeken wat de temperatuur is en die is nou 66 c terwijl ik nou ongeveer een half uur geen programas/games draai en dat vindt ik tog redelijk veel ook al is het een presscot |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ja, dat is erg veel. Die metingen kunnen ook nog eens zomaar een eind afwijken +/- 10 graden schijnt te kunnen, dus dan kom je best wel in de gevarenzone... Hoe is het met de verdere koeling van je pc gesteld ? Bijvoorbeeld, wat voor fan in de voeding, wat voor casefans, als die al aanwezig zijn, enz. ![]()
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Heb je wel genoeg (lees: een heel klein beetje) koelpasta op je CPU gesmeerd en goed uitgestreken met b.v een oud pasje?
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #9 (permalink) |
| @ Carpento ik heb een 80 mm in mun voeding zitten en voorde rest een 80 mm aan de zeikand 2x 80 mm voorin en 1 x 120 mm 8terin @ R@mon ik heb vandaag nieuwe koelpaste van coolermaster gehaald en daar (ongeveer) een dopert op gedaan en toen met oude bank pas mooi en netjes uitgevreven |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Nou ga ik helemaal lastig zijn :P Je hebt fans genoeg, maar hoe blazen ze allemaal ? Voeding: naar buiten neem ik aan 2 x 80 mm voorin: naar binnen 120 mm achterin: naar buiten 80 mm zijkant: ? En een doperwt aan koelpasta is waarschijnlijk te veel van het goede. Een rijstkorreltje is wel voldoende. En ja, overdaad schaadt wat koelpasta betreft. Dat kan prima de oorzaak zijn dat je procesor zo warm wordt. En verder, zou je willen proberen wat hoofdletters en punten enzo te gebruiken. Het komt de leesbaarheid van het forum zeer ten goede, en daarom hebben we het ook in onze huisregeltjes opgenomen. Alvast bedankt ![]()
| | |
| | #11 (permalink) |
| Srry van hoofdletters enz .De ventilators blazen zoals je zij die aan de zijkant blaast ook naar binnen en volgens mij klopt het niet dat de processor 66 c wordt want daar staat : Control Tempeture. EDIT: na een uur 1.5 uur geen programma/game draaien is de core 44 c en heb nog steets last van bleu screens ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| @ Pureoptical Ja srry had zelf ook niet in de gate :P @ Carpento De bleu screen geeft een fout melding van verschillende errors. 1 daarvan is dit ongeveer (ef uit hoofd) THQL_DRIVER_LESS_OR_(NOT)_EQUEL En Een stop fout of zoiets En ik heb voorderest niks verandert aan mun systeem ![]() |
| | |
|
| « Upgradevraagje
|
3Dmark 05 » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe videokaart en processor koeler | Stanm2 | Hardware Junkies | 112 | 4-10-2007 16:03 |
| Nieuwe router probleem | Robbin | Hardware Junkies | 9 | 16-03-2007 22:29 |
| Probleem met formateren van nieuwe HD 200 GB SATA | Don Zalmrol | Software Junkies | 11 | 14-01-2006 01:29 |
| Nieuwe processor | Niek | Hardware Junkies | 7 | 20-09-2005 16:09 |
| De nieuwe AMD processor prijzen | HardcoreRaver | Area 1337 | 2 | 15-02-2005 19:40 |