Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 9-04-2003, 14:08   #1 (permalink)
xuk

Standaard Grotere voeding nodig?

Gisteren kwamen mijn CCFL's binnen
Direct aansluiten natuurlijk: de molexstekker van de inverter aan de voeding, en de doorlusstekker die er aan zit aan een fan omdat ik anders geen aansluitpunten genoeg had. Aan de inverter zitten 2 bijpassende CCFL's van Recom.

Na het aansluiten vande CCFL's kreeg ik bij het booten een rare grijze balk onderin beeld en mijn pc reset zichzelf om de paar seconden spontaan.

Aan de huidige 360w Chieftec voeding hangt het volgende:
-mobo met P4 2,4ghz@2,8ghz
-DVD/CD-player
-CD-re-Writer
-Zalman 92mm fan
-4x casefan 80mm (waarvan 2 met Leds)
-2x HDD
-Radeon 9700
-NIC
-Soundblaster Live 5.1

Zijn 3 apparaten (2 CCFL's en 1 Fan) te veel voor 1 stekker op mijn voeding? Of heb ik inmiddels een grotere voeding nodig, zo ja hoe groot zou die dan moeten zijn?
xuk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-04-2003, 14:15   #2 (permalink)

Standaard

Dan trekt inderdaad je voeding het niet meer. K draai een vergelijkbaar systeem, heb alleen een harddisk minder en een 9000 Radeon. Dit is al bijna te zwaar voor mijn 300W voeding. Oftewel, je moet toch gaan denken aan een voeding van 450W of meer, denk aan Enermax ofzo.
Oud 9-04-2003, 16:01   #3 (permalink)

Standaard Re: Grotere voeding nodig?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xuk
Gisteren kwamen mijn CCFL's binnen
Direct aansluiten natuurlijk: de molexstekker van de inverter aan de voeding, en de doorlusstekker die er aan zit aan een fan omdat ik anders geen aansluitpunten genoeg had. Aan de inverter zitten 2 bijpassende CCFL's van Recom.

Na het aansluiten vande CCFL's kreeg ik bij het booten een rare grijze balk onderin beeld en mijn pc reset zichzelf om de paar seconden spontaan.

Aan de huidige 360w Chieftec voeding hangt het volgende:
-mobo met P4 2,4ghz@2,8ghz
-DVD/CD-player
-CD-re-Writer
-Zalman 92mm fan
-4x casefan 80mm (waarvan 2 met Leds)
-2x HDD
-Radeon 9700
-NIC
-Soundblaster Live 5.1

Zijn 3 apparaten (2 CCFL's en 1 Fan) te veel voor 1 stekker op mijn voeding? Of heb ik inmiddels een grotere voeding nodig, zo ja hoe groot zou die dan moeten zijn?
Een paar dingen:

Het maakt niet uit of je 1 of twee stekkers gebruikt. Alle draden van dezelfde kleur komen samen op 1 soldeerpunt op je voeding.

En Fan met leds kost geen extra stroom tov een normale fan. De leds worden gevoed door de motor van de fan, de is de dynamo voor de leds. Houd je fan maar eens tegen je ledjes gaan uit.

Maar verder lijkt het er wel op dat je te veel aan je voeding hangt. Dus je hebt een Sterkere voeding nodig, kijk ook op de FP, daar staat een voeding shoot out.
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-04-2003, 17:07   #4 (permalink)
xuk

Standaard Re: Grotere voeding nodig?

Bedankt!

Het wordt een Enermax van 460 of 550 watt. Nog even rondkijken qua prijzen.
xuk is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heb nieuwe videokaart nodig ^^ en heb advies nodig... Valkyrie Hardware Junkies 2 1-10-2006 14:10
Slave voeding tegelijk laten starten met master voeding KAMIKAZE-FREAK Elektronica Junkies 6 26-10-2004 19:01
progje nodig Dubock Software Junkies 3 3-08-2004 18:16
Extra voeding nodig, zo ja waar....? Raven Elektronica Junkies 12 14-06-2003 09:54

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.