| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 oktober 2005
| Hoi CJ'ers, Ik heb een probleem met m'n computer, misschien weten jullie iets... Ongeveer een maand geleden, als ik aan het gamen was, starttte de computer soms zomaar opnieuw op. Later gebeurde dit steeds vaker, zelfs als ik gewoon iets wilde installeren ofzo. Nu is het zelfs zo erg dat ik niet eens meer Windows kan opstarten, alleen in veilige modus en dan wil 'ie nog wel eens rebooten. Ik dacht eerst dat het aan het geheugen lag, dus nieuw reepje geheugen gekocht, maar hij bleef het doen ![]() Nu dacht ik, misschien een koelingsprobleem? Of een kapotte hardeschijf? Ik keek net ff in de bios en daar staat, nadat de pc een paar minuten aanstaat: CPU Temperature: 53 graden. Dat is toch erg veel, in idle-status en zelfs zonder windows te hebben opgestart? Dus, wie misschien het antwoord weet, tell me Alvast bedankt ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 februari 2005
| Geef eens wat meet specs van je computer. Want voor een Prescott processor kan dat normaal zijn maar voor een anderen weer niet! Dus zeg eens wat je hebt zo dat wij je verder kunnen helpen. En als je het koelblok vast houd is dat dan heel warm of niet? En probeer een met de zijkant open van de kast en kijk of die dan vastloopt? (zo beter met de spelling?) |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Mijn computer staat heel vaak met de zijkant open dus daar zal het niet aan liggen. :P Specs: 2x DDRAM 256Mb PC3200 400MHz (-64 mb vide ![]() HDD 40Gb 7200rpm (Hitachi HDS728040PLAT20) Asrock MB K7S41GX AMD XP uATX AMD Sempron 2600+ 333MHz Koelblok wordt niet heet, wel warm maar dat lijkt me logisch. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: http://localhost
| Lijkt me dat hij opstart vanwege oververhitting. Zit er (veel) stof op je koelblok? Zit hij nog wel goedvast? Zit er nog koelpasta tussen? Draai de fan nog wel snel genoeg? Heb je een tijdje gelden een nieuwe koeler erop gezet? Is het kant-en-klaar pc of zelf bouw?
__________________ Modden is niet meer wat het geweest is.... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Zit er (veel) stof op je koelblok? Nee, helemaal niks Zit hij nog wel goedvast? Yep Zit er nog koelpasta tussen? Yep Draai de fan nog wel snel genoeg? Yep Heb je een tijdje gelden een nieuwe koeler erop gezet? Yep Is het kant-en-klaar pc of zelf bouw? Zelfbouw |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Enneh, voordat ik de nieuwe koeler erop had gezet had ik deze problemen ook al... | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
![]() | ||
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| De link werkt wel degelijk hoor... MBM = dus MotherBoard Monitor. Edit: Keek niet verder dan mn neus lang is. Voilà ![]()
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| *UPDATE* 04-11-2005 Ik heb zins kort ook het zelfde probleem, na ongeveer 45 min klapt mijn PC uit. Heb even wat rond gevraagd wat het mogelijk allemaal kan zijn. - Proc/Graka te warm (Is niet het Probleem) - Instellingen bios [max temp proc b.v.] (Is niet het probleem) - Geheugen kapot (DOOOD )- Mobo kapot (Skip) - Voeding kapot (Skip) - Aardings fout (Is niet het probleem) - Fout in windows (Skip) Heb net mijn geheugen gestest met Memtest 86 (super tooltje), ging goed tot we bij test 7 aankwamen, er werden geen fouten aangegeven maar mijn pc klapte gewoon uit. Ik dacht eerst miss is het iets anders. Dus mijn pc weer aan en heb ik test 1 t/m 6 overgeslagen. En ja hoor de pc klapte gewoon weer uit. Dus nu ga ik mijn geheugen apart testen (setje van 2x 512) en blaas ik gelijk mijn banken schoon. Het kan best zijn dat er stof tussen zit. MEMTEST 86
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
En ik ga zo ook ff opnieuw en goed koelpasta tussen koeler en proc doen. | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Totale spontane uitval | GC_Vos | Hardware Junkies | 16 | 2-11-2007 14:28 |