| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Dit gedeelte is al opgelost: Dat IK ADDICTED ben wisten we al maar nu doet ook mn pc volop mee. Hij wil niet uit ! Tenminste, slechts met veel moeite... Het is na de geluidskaartproblemen van vorige week weer een probleem wat ik echt niet thuis kan brengen. Wat is het probleem ? Als ik via Windows op de gebruikelijke manier afsluit gaat de pc niet uit zoals gewoonlijk maar reboot de pc. Als ik op de powerbutton druk wordt Windows wel netjes afgesloten maar reboot hij ook. De powerbutton lang ingedrukt houden resulteert wel in een power-down maar dat is natuurlijk geforceerd. Verder heeft het systeem de afgelopen week drie keer spontaan afgesloten. Hierbij werd ook netjes Windows afgesloten. Eén keer hield een onopgeslagen document het afsluiten tegen, de andere twee keren zat ik binnen een paar seconden tegen een zwart scherm aan te kijken Er heeft een tijdje een andere voeding in het systeem gezeten van 450 watt (Asus) maar de problemen zijn pas op gaan treden toen ik de Zalman 400W voeding terug heb geplaatst die al langere tijd zijn werk probleemloos deed in dit systeem. Iemand een idee over dit ook al bizarre probleem ? [edit] Ik heb gecheckt: - Energiebeheer, alles staat zoals het moet - Powerbutton zit goed op het mobo - Er staat geen geplande taak ingesteld met een afsluitcommando (zo grappig is mn broertje ook weer niet :P)
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Maar die was slechts te leen en die moet weer naar elders.
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Ik heb zelf ook een tijd gehad dat mijn pc spontane reboots heeft gehad. Ik had het probleem opgelost door een andere VGA driver te instaleren. Ik weet niet of dat ook voor jou geld? Even memtest uitvoeren voor de zekerheid zal ik zeggen, maar daar was je zelf ook wel vast opgekomen. ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Dat Windows opnieuw doen moet ik eigenlijk weer een keer doen ja, weer te veel zooi erop :/ Sprak net iemand anders op MSN en die zei dat ik nog maar eens even in de BIOS moest duiken voor wat settings daar.
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Haal je ATX stekker eens los, blaas eens goed op je mobo waar de stekker in moet en op je ATX stekker zelf, en stouw 'm weer terug. Same goes for je aan/uitschakelaartje. Het komt op mij namelijk over alsof er iets niet goed zit met je schakelaartje (Alsof deze zelf zicheigen indrukt) of ATX stekker. (stukje zooi ertussen wat pinnen verbind?) Hoe zijn voor de rest je voltages?
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 september 2005
| Het kan ook zijn dat je een virus hebt ontvangen. Die bijvoorbeeld je register heeft aangepast, dat je niet meer "normaal" kunt afsluiten. Ik zeg niet dat dit zo is, maar het kan wel zo zijn. In ieder geval is het denk ik wel een software probleem, dus deze hoort hier eigenlijk niet. [mod modus /off] ![]()
__________________ I am a Great Worklog Contestant and so are you... |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Nou, ik heb het idee dat het wel degelijk in de hardware zit maar een schopje naar SW-junkies kan ik altijd nog zelf doen ![]() Die voltages en stekkertjes zal ik eens checken trouwens ![]()
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: http://localhost
| Gebruik daar dan EVEREST voor. Mooi programma. Ik denk dat het aan je voeding ligt aangezien dat ie na het verwisselen raar ging doen.
__________________ Modden is niet meer wat het geweest is.... |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ben aan voltages nog niet toegekomen maar heb wel even de Asus 450W PSU teruggeplaatst (en daarbij ook even de stekkertjes schoongeblazen )Het afsluiten gaat nog steeds willekeurig fout. Soms ging het bij de Zalman ook goed, en voor de Asus geldt hetzelfde. Spontane reboots heb ik met de Asus (nog) niet gehad maar die lieten wel vaker enige tijd op zich wachten... ook de reboots komen terug, zo bleek net :/ Binnenkort wil ik sowieso een full reinstall van Windows doen want er lopen meer dingen _niet_ lekker. Mocht er iemand meer ideeen hebben, gooi ze in de groep. Ik denk iig dat het niet aan de voeding ligt.
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| Misschien is je momentschakelaartje voor aan en uit beetje gammel ofzo dat er binnenin iets los zit? Dat de contactjes elkaar aanraken ofzo door trillingen.
__________________ CIP Plutonium |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Een reboot met windows afsluiten zou kunnen worden veroorzaakt door een brakke power-button maar een doorstart niet echt, want dat treedt ook op als ik via Windows afsluit... Ik wacht wel even af tot na mn verse windows install, kijken of dat helpt ![]()
| | |
| | #14 (permalink) |
| In verband met mn komende reinstall was ik wat programma's aan het verwijderen. Nou heb ik ontdekt dat bij het proberen om Nero 6 te verwijderen een spontane reboot optreedt (geen blauwe schermen zichtbaar) Dit trad tot twee keer toe op. Nero heeft geen processen lopen normaal gesproken, dus het lijkt me sterk dat er enig verband is maar ik post het maar, mocht er iemand iets mee kunnen ![]()
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Had je nu al de power-on (wake on lan/keyboard/usb/ed) settings in je bios gecheckt? Vaak horen daar ook jumpers op je mobo bij, tenzij je zeker weet dat je daar niet aan gezeten hebt.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
|
| « Blue Screen
|
9800 SE Artifacts » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| pc reboot probleem!! | timbrado | Hardware Junkies | 47 | 16-12-2006 02:16 |
| PC-uitval / reboot | Daantke | Hardware Junkies | 22 | 7-11-2005 19:20 |
| REBOOT V | PTR | Events Junkies | 0 | 20-09-2005 17:34 |