| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Carpento in troubles. Het gaat om mijn main systeem met onder andere de volgende specs: Asus P4P800S (onboard sound aanwezig) Intel P4 2,8GHz, 800 MHz FSB Creative SoundBlaster Live 5.1 Digital Wat is het probleem ? Ik had tijdelijk een review-koeler in m'n systeem zitten, de EKL V8 koeler van deze review. Na het afronden van de review moet een koeler natuurlijk uit het testsysteem. Daarmee ben ik gisteravond begonnen, er kwam nog wat tussendoor, vanmiddag is het systeem weer compleet in elkaar gebouwd. Natuurlijk de CPU weer voorzien van wat koelpasta, daarvoor is deze even uit de socket geweest. Verder is het moederbord uit de kast geweest om de koeler te kunnen verwijderen (en dus ook de videokaart en geluidskaart gedemonteerd) en had ik voor de veiligheid ook het ram even verwijderd. Goed, de standaard koeler weer gemonteerd, hele systeem weer opgebouwd -dat klinkt heftig, en ik kan je verzekeren, dat wás het ook- en opstarten maar. Nou heeft mijn moederbord (zie hierboven - Asus P4P800S) een aantal beveiligingen. De eerste kwam direct aan het licht. Er zou een andere CPU geplaatst zijn, dus of ik dat even goed in wilde stellen. Nou, de CPU is eruit geweest, maar dezelfde is weer teruggeplaatst. Goed ingesteld. Dan nog maar een keer rebooten en klaar. Zou je denken, ja... Bij de volgende boot de melding dat het overklokken gefaald had en dat de bios naar z'n defaults was gezet... Dat roept ie wel eens vaker als er wat aan de hardware veranderd is. Hoort niet, verder nooit last van, kwestie van opnieuw instellen, en gaan maar weer. Goed, na nog een reboot léék alles te werken maar deed het geluid het niet en begon Windows XP te blaten dat ie nieuwe hardware gevonden had. Dat klopt niet want er is niets nieuws geplaatst. De Creative Drivers erbij gepakt, gedeinstalleerd, opnieuw geinstalleerd, geen resultaat. Nieuwste drivers van Creative gedownload, proberen te installeren: 'Er is geen Sound Blaster kaart gevonden in uw systeem'. Dat deed een lampje ontbranden, zou de bios misschien het onboard sound hebben aangegooid met die reset ? In de bios opgezocht, onboard sound stond op 'auto' -> op disabled gezet, rebooten maar ook dat hielp niet. Toen ten lange leste de multimedia-audiocontroller en de gamepoort (die zit ook op de kaart van Creative en werd wél herkend) uit het apparaatbeheer geknikkerd. En weer gereboot. En toen begon het echte geemmer. 'Windows kon niet goed worden gestart' enzovoorts, u kent dat wel. Wat ik wilde, veilige modus, laatste werkende configuratie of gewoon opstarten. Alles geprobeerd, maar elke optie resulteert in een snel voorbijflitsend blauw scherm en een reboot: Met andere woorden: ik kom heel Windows niet in, ook niet in veilige mode. Wat kan hier in vredesnaam aan de hand zijn ?? Mijn vermoedens: * onboard audio ligt dwars (maar staat nu uit in de bios )* Creative kaart stuk ? * Windows verkloot ? Waar de vraag: Wat kan ik eraan doen ? Iemand een ingeving ?
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Hmm, schot in de zaak... Maar toch begrijp ik er niks van :/ Zojuist gedaan: Sessie 1: Creative kaart verwijderd, onboard aangezet -> werkte niet Sessie 2: onboard uitgezet -> bios herkent sec. IDE niet meer, Windows weigert nog steeds Sessie 3: Nog een reboot, Sec. IDE werkt weer, Windows boot feilloos Dus nu zit ik alsnog zonder geluid, maar wel weer in een normaal Windows, met weer twee herkende opticals... Help, mn moederbord spookt Goede adviezen blijven welkom.
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Ik heb zelf ook met mijn oude Soundblaster Live! 5.1 ook problemen gehad nadat ik deze uit mijn systeem had gehaald. Toen ik hem er weer indeed had windows ook een nieuwe geluidskaart gevonden maar kreeg geen fatsoenlijk geluid, ook niet na de drivers te hebben geinstaleerd. Oplossing voor mij was dat ik windows opnieuw moest instaleren. Ik wil niet zeggen dat dat bij jou je probleem oplost, bij mij was dat wel in ieder geval. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
[edit] Kaart er terug ingedaan, gereboot, Windows vindt de nieuwe hardware. De Creative Gameport wordt keurig geinstalleerd, maar de 'multimedia-audiocontroller' wil níet. Daarvoor vindt ie niets geschikts. Het driverpack van Creative installen wil ook niet omdat die meldt dat er geen Sound Blaster kaart gevonden is in het systeem... Waarom dan wel die gameport :/
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Dit had ik ook op de P4PE van m'n pa.. ik had gewoon een stuk of 5 verschillende drivers bij elkaar gezocht en elke geprobeerd, bij #4 deed ie et Hier werkten de drivers die op de bijgeleverde cd zaten bij de eerste keer al niet.. Heb je btw systeemherstel al geprobeerd naar een datum voor de installatie van de koeler ? |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: http://localhost
| Mod-edit Rich : Brantje... wil je alsjeblieft ophouden met nutteloos reply-en, ik heb je er al meerdere keren voor gewaarschuwd, leer het nou es...
__________________ Modden is niet meer wat het geweest is.... |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Register ff opgeruimd met Regsupreme, alleen de nutteloze sleutels maar weggemikt. Vervolgens kaart in ander PCI slot geprikt, rebooten en toen Windows op de automatische piloot drivers laten installen (optie voor updaten toestaan). Toen het weer werkte de CD van Creative er maar weer in gestopt voor de applicaties, die geinstalleerd. En wat schetst mn verbazing: Nu gebruikt ie weer de drivers van de CD... Vreemde gang van zaken, maar ik heb weer muziek uit 6 speakers...
| | |
|
| « Netwerk uitbreiden
|
pci kaart » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| geluidskaart software | william | Software Junkies | 5 | 29-11-2005 12:11 |
| Troubles met de Harde Schijf | 1N54N3 | Hardware Junkies | 3 | 26-02-2004 12:12 |
| GROTE video kaart troubles :( | Raptor | Hardware Junkies | 10 | 23-02-2004 16:53 |
| Sims deluxe geeft troubles | FonS | Area 1337 | 1 | 15-02-2003 02:49 |