| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juli 2005
| Ik ga vanmiddag naaer een vriend van me toe en die is van plexieglas een stel boxen aan het maken. Maar hij zegt dat het plexieglas weer aanelkaar smelt en elke keer dat hij het gat voor de box opnieuw zaagt smelt het weer vast. iemand een idee hoe je het vastsmelten kunt voorkomen? Even wat feitjes: het plexieglas is 5 mm dik en hij zaagt met een decoupeerzaag |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Bij te goedkoop plexi kan je zo langzaam zagen als je wilt, je komt er niet doorheen. Ow, wat je ook nog kan proberen is een grote kamerventilator op je figuurzaag / ijzerzaag en plexi richten. Dan kom je er ook nog doorheen. (had ik ooit eens op een warme casemoddag ontdekt :P) |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 24 september 2005
| Citaat:
Trust me, ik had zelf ook plexiglas van 5mm i.c.m. een decoupeerzaag. ![]()
__________________ I am a Great Worklog Contestant and so are you... | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juli 2005
| Nou het is redelijk gelukt. We begonnen met de figuurzaag welke na 2 minuten lolledig vastsmolt in het plexieglas. na deze er meet een ijzerzaagje eruit te hebben gezaagd hebben we de kachel aangemaakt in het schuurtje (gaf later problemen) toen hebben we verder geklooid met een decoupeerzaag. na een tijdje hebben we die op de hoogste snelheid gezet en naar voor gezaagd en dan stuk trug en zo maar door. Toen we een cirkel eruit hadden was het zo heet in dat schuurtje dat we er maar mee gekapt zijn en gaan computeren :P |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Citaat:
| |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Rustig zagen, smeren met genoeg kruip- of naaimachine-olie en dan moet het lukken. Gebruik zo fijn mogelijke zaagjes (koop de fijne ijzerzaagjes in je lokale bouwmarkt, die werken het fijnste). En de zaag het werk laten doen. En goed werk heeft tijd nodig, forceer het niet, ook al denk je dat het niet vooruit gaat. Zaagsnelheid != knipsnelheid, dat hoeft niet zo snel te gaan. Je zou de snijsnelheid van plexiglas kunnen opzoeken, waarschijnlijk rond de 50 m/min. Dan moet je deze delen door 2x de slag van decoupeerzaag (ook in meters), en dan krijg je het juiste toerental.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: zelzate, belgica
| als je durft (vergt wat oefening) kan je ook best (als het rechte lijnen zijn) je plexi breken. Je maakt dan met zon cuttermesje een groef waar hij moet afgesneden worden. Dan span je het boeltje goed op netjes op de lijn. Dan een goeie (gecontroleerde) stamp erop, en tis netjes gebroken met een mooie zijkant. (Ze doe ik het toch met windows :P )
__________________ pcatom.be |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 september 2005
| Ik heb al mijn plaatjes uit plexi ook gewoon "gebroken" Gewoon zorgen dat de groef diep genoeg is. Maar ik denk dat het heel wat moeilijker is bij 5mm plexi, dan bij 2mm plexi, zoals ik had gedaan. Maar je kunt eerst eens proberen met een oud stukje ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] plexie | royvuurwerk.tk | Casemod Project Logs | 45 | 12-04-2006 20:34 |
| Window zagen | GBCHEATER | Casemod Junkies | 10 | 24-07-2005 23:23 |
| vraagje over zagen 2 | dragonfly | Casemod Junkies | 7 | 17-06-2005 15:43 |
| Vraagje over zagen | sTix | Casemod Junkies | 5 | 13-03-2005 17:02 |
| Plexie glazen kast | krossfire | Casemod Junkies | 7 | 5-01-2004 23:31 |