| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Nu is het mijn beurt om wat te vragen. Ik heb gisteren een mini-upgrade gedaan door mijn 2600+ te vervangen door een 2800+. Dat ging allemaal goed, tot ik ging overklokken. Ik tikte op de 2350 MHz en toen begonnen de problemen. Eerst bootte het systeem nog wel, maar kwam ik niet verder dan de Bios, en toen krikte ik het vermogen met 0,25V omhoog. Sindsdien start de hele pc niet eens meer op. De computer gaat wel aan, maar er gaat geen signaal meer naar mijn monitor. Ik kan dus ook niet meer in de bios komen. Ik heb mijn oude (werkende) processor teruggezet, een ander reepje geheugen geprobeerd, een andere videokaart en mijn monitor op een andere pc geprobeerd. Een ander mobo heb ik niet tot mijn beschikking. Nu weet ik het niet meer en heb ik noodgedwongen mijn andere pc'tje maar neergezet. Ter info de specs: A7N8X-X, 9800 PRO, 2 x 512 MB RAM. Heeft iemand nog een idee wat mijn probleem kan oplossen?
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Veel systemen hebben tegenwoordig een functie dat je een toets/toetsencombitatie in kan drukken waardoor het systeem op fail-safe settings opstart. Kijk eens in de manual van je moederbord of er zoiets op jouw bord zit.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| @Brantje: Bios reset is het eerste wat ik gedaan heb, echter geen resultaat. @ Demoniac: Ik heb het boekje van voor naar achter en terug doorgenomen op zoek naar zoiets, maar dit Asus bordje heeft voor zover ik kan zien niet zo'n optie.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 november 2003 Locatie: Vlaardingen
| Wel goed de bios gereset? Dus echt batterijtje er uit, stekker uit het mobo en jumpertje om. Soms wil dat wel eens beter resultaat geven namelijk. Ik heb het ook bij een computer gehad en deze deed het ineens weer na een week zonder stroom te hebben gestaan. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Ik had wel het idee de bios goed gereset te hebben (batterijtje los, jumper omzetten). Ik zal jouw tip even opvolgen, en ook echt de stekker loshalen.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ik heb het met de stekker eruit geprobeerd, diverse keren op de powerswiitch gedrukt om de condensators leeg te maken, de batterij zeker een minuut los gehad en nog steeds geen resultaat. Ik begin nu toch wel een beetje bang te worden dat mijn mobo naar z'n grootje is, al vindt ik dit wel erg vreemd na een overklok van 0.25V... Iemand nog een idee voor een laatste wanhooppoging?
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 24 november 2003 Locatie: Vlaardingen
| Citaat:
Bij mij had ik het ook, helemaal geen piepjes niets, ik had hem ook al opgegeven. Als echt niets wilt werken, koppel hem dan helemaal af, batterij er uit, jumper op cmos clear en alle andere onderdelen er ook uit halen. Laat hem dan zo gewoon een paar dagen liggen. Het kan ook zijn dat je bios deffect is, dus dat er een fout in zit en dat je mogelijk een bioschip van iemand even kan lenen of er 1 kan aanvragen bij je mobo fabrikant(verhaal van moest bios flashen ivm uprgade naar nieuwe hardware, nieuwste bios ondersteund de nieuwe hardware wel, helaas is het fout gegaan, opsturen van mobo kost duurde als chippie). Succes er iig mee! | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Ik heb alle mogelijke opties nu denk ik wel uitgeprobeerd. Vandaag opperde iemand dat misschien de AGP slot naar z'n grootje is. Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat er geen beeld wordt gegeven? (en kan dit gebeuren bij een overklokje van 0,25V?)
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Asus K8U-X overklokken | ThrillFreak | Cooling & OC Junkies | 4 | 23-12-2006 15:52 |
| Overklokken | _PhanToM_ | Cooling & OC Junkies | 19 | 7-10-2006 00:28 |
| 1e keer overklokken | Viavo | Cooling & OC Junkies | 4 | 18-09-2005 13:09 |
| P4 met 2,4 Ghz overklokken | toetje | Cooling & OC Junkies | 11 | 8-03-2005 07:45 |
| Overklokken maar wat en hoe | Challenger | Cooling & OC Junkies | 13 | 21-04-2003 20:22 |