| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Bestje CJ, ik zit met een probleem, wanneer ik aan het computeren ben ( van surfen tot hardcore gamen) heb ik last van uitval van de PC, het is een instant reboot. Mijn eerste ingeving was de voeding, maar omdat ik geen andere bij de hand heb, vraag ik jullie mening. Ik heb namelijk niet te veel verstand van acceptabele voltages en dus vraag ik jullie om een mening, wat jullie er van denken. Hieronder staat wat Asus Probe afleest, en ik hoop dat er iemand is die me kan vertellen wat er goed is en wat niet. Verdere specs vond ik niet erg nodig, maar als het toch nodig is zal ik die toevoegen in dit topic. YaaD zie hier voor het plaatke En nu maar hopen dat iemand weet wat het probleem is ![]() EDIT AMD 2800+ Barton Asus A7N8X 1 gig DDR geheugen 6800LE 480 Gig hdd WD Het is me al wel duidelijk geworden als ik een geheugenbalkje eruit haal, geen last heb van reboots.
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Gooi je geheugen eens door de mangel. Grote kans dat, als jij al aangeeft dat je dan geen reboots krijgt, dat daar de bottleneck zit. Wat voor merk voeding gebruik je trouwens, want de voltages zijn inderdaad niet heel denderend. En zijn die voedingslijnen op een idle systeem of tijdens gamen/benchmarken?
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Wat voor geheugen is het, en staat het op de compatibility list van Asus? Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem gehad met een Asus A7N8X-E Dlx en Kingston HyperX geheugen (met vermoedelijk BH-5 chips): met 1 DIMM er in draaide het systeem wel, met 2 DIMM's wou ie bij mij volgens mij niet eens opstarten.. Gezien het feit dat beide DIMM's in hun eentje wel werken, weet ik vrijwel zeker dat het een compatibiliteitsprobleem is.Meteen ook de reden waarom ik zo'n hekel aan Asus heb: andere moederbordmerken hebben hier namelijk nauwelijks tot geen problemen mee..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Dan staat er ook nog een code op de geheugenchips, D3208DL3T- 5A. Omdat de site van Asus weer eens down is kan ik zo niet in de lijst kijken van geschikt geheugen, maar ik zou neit begrijpen waarom het daar aan ligt, omdat de PC het altijd goed heeft gedaan met dat geheugen ( 1 jaar )
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Die heb ik ook. De geheugencontroller van zo'n bord heeft daar moeite mee, ik heb mijn ram noodgedwongen op 175 mhz lopen (ramdivider op 83%) terwijl ze in theorie wel 210 kunnen. Ik heb overigens een A7N8X-E Deluxe. Dit is een bekend probleem bij dergelijke borden, en er is dus ook niks aan te doen :|
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
, bijdehandje
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Ik neem aan dat je Windows XP draait. Geheugendump uitzetten. Ga naar Systeemeigenschappen (Rechter muis Deze Computer en dan Eigenschappen. Ga naar het Tabblad Geavanceerd klik op [b]Instellingen van Opstart- en herstelinstellingen. Zorg dat bij [b]Systeemfouten alleen Een gebeurtenis in het systeemlogboek vastleggen staat aangevinkt de rest dus uit. Misschien helpt het.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Hoe kan ik zien dat het werkt? Tweede geheugenbalkje erin zetten en checken of ie uitvalt? Maar zijn de voltages van de voeding wel goeg genoeg om er zeker van te zijn dat ik geen nieuwe voeding hoef aan te schaffen?
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Volgens Asus doen de CL2.5 versies van het KVR400 geheugen het wel op dat bord.. maar daar staan allemaal Winbond chip-nummers op die niet lijken op het chip-nummer wat jij noemt..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
| | |