| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 mei 2004 Locatie: Borculo
| Hoi, Ik heb een probleem, ik heb net een nieuwe pc gehaald voor me zusje, alles lekker in elkaar geknutseld. Ik heb alleen nog nooit een sata schijf gehad en nu wel ...... Nou kan ie de sata hdd niet vinden, gewoon sata kabeltje connected en stroomtoevoer .... Hoe kan ik de sata hdd laten vinden ? Specs: Asus A8V Deluxe AMD64 3000+ Boxed 512mb Kingston 80 GB Western Digital HDD Mvgr. Joost
__________________ AMD64 3500+ - K8N Neo2 Platinum 1024 DDR - X800Pro 256 MB 200 GIG HDD WD & Maxtor |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| 1. Staat in je BIOS SATA ingesteld? 2. Als je windows instaleert dan vraagt hij op een gegeven moment om SCSI/SATA drivers, dan moet je op F2 drukken volgens mij. Dan moet je het floppy/cd-rom in je pc doen en de drivers instaleren. Heb je dat al gedaan? |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
2. Je moet toch F2 drukken als je een NIET sata/scsi driver wil installeren ?
__________________ AMD64 3500+ - K8N Neo2 Platinum 1024 DDR - X800Pro 256 MB 200 GIG HDD WD & Maxtor | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Je moet wel op F6 (afaik is het F6) drukken, hoe weet windows anders dat jij sata drivers wilt installeren.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ok, ik ga het zo proberen. Hij zegt btw ook nog, no drives connected to fasttracker ofzo, maar daar zal het wel niet mee te maken hebbe ..... Ik ga ff op F6 drukken in die windows setup. edit// net ff geprobeerd. maar hij vraagt om een diskette voor die schijf, die heb ik niet. ik heb een western digital schijf ......
__________________ AMD64 3500+ - K8N Neo2 Platinum 1024 DDR - X800Pro 256 MB 200 GIG HDD WD & Maxtor |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ook al eens hier gekeken...?
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Bovendien staan de drivers op de cd die je meegeleverd krijgt, ergens in de map Drivers/Sil3112/ ofzo. Even kijken, wijst zichzelf.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 augustus 2005 Locatie: Son
| Aaaarg. Krijg je het bericht : No(drive) attachment for Fasttrack Controller?? Heb k ook last van, hier de solution Als je over de duivel spreekt, ik krijg het nu ook ![]() BIOS > Onboard Devices Configuration > Onboard Promise Controller > Disable/Enable, daar moet je even kijken of ie op Enable of Disable staat. Hopen dat het lukt. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ok, kep diskette gemaakt via de CD, maar ..... hij pakt um gewoon niet. Hij zegt 1x kgkggg weetjewel van de diskettedrive, maar hij leest um gewoon niet .
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Gare diskette, brakke drive, kabel verkeerd om aangesloten? Als het lampje van de drive bij het booten meteen brandt en niet meer uit gaat zit de kabel verkeerd, als het met een andere diskette nog steeds is dan zou het kunnen dat de drive kapot is (heb ik al een paar keer gehad)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Maargoed, ik ga morgen een nieuwe diskettedrive proberen, want volgens mij is ie kapot.
__________________ AMD64 3500+ - K8N Neo2 Platinum 1024 DDR - X800Pro 256 MB 200 GIG HDD WD & Maxtor | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
, ik had een kapot diskettestation .Nu ben ik iig al een stap verder. Ik ga het eerst proberen met de create disk utility van de asus cd en als die niet lukt gebruik ik de drivers van de WDC site. Thx. //edit. Het zit ook gewoon niet mee, maar het moet lukken, daarom heb ik een filmpje gemaakt :P. Misschien kunnen jullie zien wat er fout is in mij denkwijze. www.blaap.nl/joost/misc/fucksata.avi //edit2 Ik zal zo ff een mooie tut schrijven zodat er voor deze mobo geen problemen meer over kunnen ontstaan.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Jahooooooor, alles opgelost heb ik een CPU Fan Error, de fan draait gewoon normaal ik kan ook nergens superwarme lucht waarnemen ....
| | |