| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 oktober 2002 Locatie: Rotterdam
| Ik ben op het moment bezig me te oriënteren op diverse PCI-e VGA Kaarten om zo tot een goede keuze te komen bij het kopen van een nieuwe. Ik heb alle kaarten tussen de 150 en 250 euro genoteerd en daarbij het aantal geheugen, het Mhz van GPU, DDR en RAMDAC genoteerd. Echter zegt dit ook niet alles want in veel testen gaan de nVidia kaarten er dik aan als ze in strijd gaan met Ati terwijl de Ati's gemiddeld op 700 Mhz draaien en nVidia op 1000 Mhz. Waar kan ik me bij mijn keuze nog meer op baseren dan het aantal Mhz van de diverse onderdelen? Wat is echt belangrijk? Als andere overigens geïnteresseerd zijn in dit overzicht dan wil ik dat met alle plezier online zetten.
__________________ Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Aantal pipelines ( erg belangrijk ) , aantal bits geheugen, geheugentimings, chipset, het merk kaart kan zelfs uitmaken, maar dat is minimaal. ( Ik wil hier trouwens wel aan toevoegen dat ik er wel ga letten dat commentaar als "Nvidia sux, neem ati !" meteen gewist gaat worden, in het verleden is dit vaak genoeg voorgekomen in dit soort topics, onderbouw je mening dus.... ) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Dit topic is niet bedoelt om een verschil te ontdekken tussen ATI en nVidia. Ik wil alleen weten wat de belangrijkste elementen zijn van een videokaart om tot een conclusie te komen welke kaart in zijn totaal het beste is. Over die pipelines: hoe meer des te beter of juist niet?
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 november 2004
| Ikzelf heb een HIS radeon, die zijn standaard lichtjes OC. Wat ik daarmee wil zeggen is, koop je mss een goedkope kaart met een degelijke koeler, en draai daar een vette OC op mocht dat lukken, dan haal je wel waar uit je geld
__________________ O ja, hij is terug |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| - Sowieso is het belangrijk om een bus van 256bit te nemen. - Hoe meer pixel pipelines, hoe beter. - Pipelines zijn imo een stuk belangrijker dan Mhzen. Verder zou ik voor een kaart gaan waar je er later over een poosje nog een bij kan steken in SLI / Crossfire. Zo kan je later vrij goedkoop je GPU performance bijna verdubbelen, omdat die kaarten waarvan je er nu 1 koopt dan een stuk gezakt zijn in prijs. Hier moet je vanzelf wle een SLI bord hebben. Ik zou als ik jou was voor een 6800 series Nvidia kaart gaan, of een X800 of 850 series Radeon. Die kunnen nu nog makkelijk 1 of 2 jaar de games op hoge tot vrij hoge settings draaien, ook zonder ondersteuning van een 2e kaart.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Ik heb zelf een oogje op de: HIS Radeon X800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI), HX80GTQT256-3TOE @stonestrong: welke heb jij? En weet iemand of dat ding SLI ondersteund? Ik kan het namelijk niet vinden.
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| ATI kaarten hebben geen SLI, dat heeft alleen Nvidia.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juli 2005
| Ik ben aan het denken over een x850 platinum (maar dat is bijzaak) Er zijn videokaarten (x800) die in de bios 4 pipelines gelockt hebben als je deze koopt zijn ze meestal goedkoop, en meestal zijn die pipelines makelijk te onlocken en dan heb je opeens een veel betere kaart. Maar sta mij toen om een vraagje te stellen kun je crossfire op een sli bord zetten? (dfi nf4 lanparty) |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 februari 2005
| Dat kun je nog niet weten of dat kan. Want crossfire is nog niet uit dus moelijk te zeggen, Je hoort wel veel geruchten maar ik zal gewoon wachten totdat je het zeker weet. sjit :P net te laat maar ik wist niet dat dat kon dus.... |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| SLI werkt alleen op een SLI board(NF4-SLI) Crossfire werkt alleen op een ATI board met Crossfire ondersteuning. Waar je naar moet kijken, - 2D filters, hoe goed zijn ze? - Pipelines - geheugen, hoeveelheid maakt niet veel uit, maar wat wel uitmaakt is 128MB GDDR3 of 128MB (G)ddr2! |
| | |
|
| « audigy 2
|
PCI Brackets, » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| vergelijking radiators | Low_E | Cooling & OC Junkies | 2 | 31-05-2006 21:20 |