| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 september 2005
| hallo casemodders ![]() ik ben nieuw hier en zit met een brandende vraag ![]() k heb een 2e hands case gekocht en deze wil ik zwart gaan spuiten, nu heb ik op die kunstof cover plaatjes (voor 3.5 ich bay) wat getest met korrel 600 lichtjes opgeschuurd en schoongemaakt met amoniak, daarna 3 kwartier laten drogen en toen gespoten het resultaat http://www.ttb-smits.demon.nl/Projec.../Photo0046.jpg na wat gepruts met van verderaf spuiten en spuiten zonder amoniak steeds het zelfde resultaat .. hoe kan dit? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| nee dat heb ik niet gebruikt dat wist ik ook niet heb t in de verf winkel nog gevraagd ![]() kan het ook nog van belang zijn dat het ''montana verf '' is (van het merk montana) kostte maar 3.50 per bus... en die kunstof primer.. is dat duur? en is dat ook een spuitbus en dan moet ik dus deze weer opschuren.. kunstof primer en dan weer zwart spuiten??/ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Primer moet je zien als een grondlaag, de primer zorgt ervoor dat de lak er goed op hecht. Wat het kost zou ik zo 1 2 3 niet durven te zeggen maar loop eens wat winkels binnen bjij jouw in de buurt. Als je de primer er op hebt gedaan moet je hem lichtjes opschuren en dan kan je de zwarte lak aanbrengen. Heb je die 5,25 bay soms buiten gespoten?
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
maar bedankt.. ik ga morgen kunstof primer halen. (moet heel de voorkant van de kast namelijk doen )en dan weer ff testen op zo'n afdekplaatje en als het werkt de rest van de kunstof voorkant.. op de aluminum buitenkant hoeft geen primer he? das gewoon opschuren en spuiten en klaar? | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2005 Locatie: Klein Paries
| Je kunt misschien beter motip verf kopen, een grondverfbus(of hoe je het ook noemt :P ) en een bus met de verf zelf heb je al voor 10 euro. Je kunt het zelfs bij de fietsenmaker halen! :P Ik weet er niet zo heel veel vanaf, zeg iemand mij a.u.b. of ik er naast zit. :P
__________________ Blunt-O-Clock! Boy! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Ik heb zelf ook goede ervaring met spuitbussen van Motip, maar ik denk dat in jouw geval het merk niet zoveel uitmaakt. Als de verf afbladdert (kan ik niet echt goed opmaken uit je fot , is het zeker een grondlaag probleem. Zowel voor kunststof als metaal heb je die nodig, wil je lang plezier van je verfwerk hebben.Universele primer heb je vanaf zo'n 7 Euro, echter werkt die vaak niet op kunststof. Daar heb je een aparte verf voor nodig, die zijn zo'n 8 tot 10 Euro per stuk zover ik mij kan herinneren. Met kunststof primer kun je wel langer doen omdat daar een enkele laag al voldoende kan zijn, in tegenstelling tot hout of metaal waar je het iets dikker op moet zetten. Als je dan toch je hele kast wil spuiten, raad ik je ook aan om als laatste een laklaag aan te brengen ter bescherming.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Voor een midi-tower heb je meestal net genoeg aan 1 bus primer (ligt natuurlijk wel een beetje aan je spuitbus-skills). Goedkope casemod winkels zijn altijd de online webshops, zie de banners en/of de pricetracker hier op CJ (of de pricewatch op tweakers.net).
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Reloader, veel vragen die je steld kun je heel eenvoudig vinden op google, er zijn zat tutorials te vinden daar. Je kan ook eens een speciaalzaak voor modelbouw binnen lopen en eens vragen hoe hun de plastic delen behandelen ... Daarna ga je naar een auto-spuiter en vraag je hoe zij de metalen delen doen .... Een beetje fantasie gebruik kan geen kwaad, ontplooi eens wat. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| T probleem is dat ik een HSI koeldingetje (heatsink) nodig heb en dat ze die bijna alleen bij alternate hebben.. dus zal wel bij alternate gaan bestellen... als er mensen zijn die het leuk vinden mijn vorderingen bij te houden... ik heb hier een soort project page klikiklik @Mir4dor Sorry dan ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| http://www.ttb-smits.demon.nl/Projec.../Photo0076.jpg zo is het nu..volgende maand istie helemaal af.. want had een financieel tegenslag http://www.ttb-smits.demon.nl/Photo0075.jpg zegt genoeg ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| kast prof spuiten ? | killahbeez | Recycle Junkies (V&A) | 1 | 23-08-2007 21:55 |
| Zwart en zwart? | Niels van de Poll | Casemod Junkies | 6 | 2-07-2007 20:28 |
| Binnenkant van kast spuiten | BooN | Casemod Junkies | 5 | 30-01-2007 23:57 |
| Zwart/wit beeld met tv-out | R@mon | Software Junkies | 5 | 1-04-2006 15:33 |
| spuiten van kast!?! | Pepz0rZ | Casemod Junkies | 14 | 4-11-2003 15:28 |