| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 februari 2005
| Hallo, Mijn baas wil een draadloos netwerk en heeft van kpn al een modem (niet draadloos). Op die modem kunnen 4 computers maar zijn meterkast staat in een ander gebouw. Dus was mijn vraag kun je op die router een soort van Access point maken? Want ik dacht al zoiets ooit gehoort te hebben. Of moet hij een geheel nieuwen modem kopen? Want deze moden moest ik vandaag instaleeren en nu doet het internet het. Maar hij wil ook op anderen pc's adsl.. gr.william ps. ik hoop niet dat hier een slotje op komt want ik kon niks vinden via google en anderen site's |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Heeft hij soms zo'n speedtouch 510 modem? Normaal zou dan een ethernet kabel naar de pc gaan maar je kunt deze ook in een Wlan router stoppen die zo weer op zijn beurt het internet (draadloos dus) ''verspreid''. Dan heb je dus alleen een router nodig en enkele adapters. Maar komt dan die wlan router in een ander gebouw te staan? Zelf heb ik hier ook zo'n speedtouch modem i.c.m linksys wlan router, werkt opzich wel fjin als het eenmaal vlekkeloos werkt.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 februari 2005
| Het is idd een speedtouch 510 Maar hij heeft er dan 4 poorten op zitten die dus niks doen? Maar als je er dan een extra router tussen zet wat is dan het verschil tussen een router en een Access point? En zijn meterkast staat in een gebouw langs zijn huis maar het berijk is wel binnen 100 meter. Dus als ik een router neem van 100m moet dat kunnen. Hij zelf doet niet veel met netwerk enz. dus de snelheidsverlies die merkt hij toch niet want hij heeft een internet vebinding van 0,8 mbit. (binnenkort 1,5 volgens mij) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| In principe is die Speedtouch 3 dingen in 1: * Modem: vertaalt het signaal uit de telefoonlijn naar iets wat je netwerkkaart kan verstaan. * Router: zorgt dat 1 IP-adres (het externe) gebruikt kan worden door meerdere PC's (op je interne netwerk). * Switch: zorgt dat je daadwerkelijk meerdere PC's kan aansluiten. Een access point (AP) moet je zien als een switch voor draadloze apparaten met wat beveiligingsdingen er in, zodat niet iedereen zijn draadloze apparaat kan 'aansluiten' op je netwerk. Een Speedtouch 510 ombouwen tot AP gaat niet, aangezien deze geen draadloze signalen kan ontvangen. Je kan echter wel een los access point kopen en die aan een van de 4 poorten van de Speedtouch hangen. Dat werkt in principe hetzelfde als een modem/router met ingebouwd AP. Maar je zou ook de Speedtouch kunnen vervangen door een alles-in-één oplossing, dat is niet zo heel veel duurder en ik vind persoonlijk de Speedtouch geen geweldig apparaat om als router en/of DNS/DHCP-server te gebruiken. Welke oplossing je ook kiest, ik zou je een Linksys-apparaat aanraden, daar is héél veel over te vinden als je informatie nodig hebt over het configureren.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Mooi uitleg Demoniac. ![]() Net zoals Demoniac al zegt, kies een Linksys apparaat. Ik heb er zelf ook eentje, ze zijn erg gebruiksvriendelijk te configureren en het zijn gewoon hele goede apparaten. Je kunt hier ook aangepaste firmware voor vinden als je dat interessant zou vinden. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Pci draadloos netwerk adapter | jokkos | Hardware Junkies | 5 | 3-03-2007 12:51 |
| Connectie probleem draadloos netwerk | flupke | Hardware Junkies | 2 | 2-06-2006 18:45 |
| Draadloos netwerk valt weg. | GBCHEATER | Hardware Junkies | 18 | 3-07-2005 14:14 |
| draadloos netwerk scanner | --== BlackGear ==-- | Software Junkies | 7 | 12-08-2004 11:28 |
| Draadloos netwerk * probleem * | Raptor | Hardware Junkies | 28 | 10-08-2004 22:31 |