Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 5-09-2005, 20:42   #1 (permalink)

Standaard Een PC probleem

Hallo allemaal.
Ik heb 1 week geleden een goed werkende PC aan een vriend van mij verkocht. Nu belt hij vanavond naar mij dat zijn pc het niet meer doet. Dus hij komt met zijn pc naar mij toe en ik kijk erna. Dit zijn de specs:

Amd 2400+ Socket A
Abit NF7-S Socket A moederbord.
2x 512 MB ram (merk: MDT pc3200)
80 GB HDD 2 MB CACHE Samsung
ATI 9800pro 128 MB ram
DVD-Speler Liteon
Dit alles zit in een Sweex kast met premodded raam. Waarbij een 300 W voeding zat.

Zijn probleem is dat hij geen beeld meer krijgt. Als hij de pc opstart blijft zijn beeld in standby mode staan. Tevens gaat de DVD-speler niet meer open. Maar het moederbord geeft aan dat er stroom op de pc staat en start ook op. NF7-S heeft 2 ledjes een groen/oranje en een rood. Dat rode brand als er stroom op staat en groen/oranje als je de pc aan zet.

Wat ik al geprobeerd heb:
Grafische kaart in een andere pc gedaan. ---> werkt. (conclusie GFX niet kapot)
Nieuwe voeding erin. ---> pc geeft nog steeds hetzelfde probleem. (ik had die grafische kaart in de pc gedaan waar de voeding het van deed en die voeding dus in de kapotte pc gedaan)
Andere grafische kaart erin. (zelfde probleem. geen beeld)
1 Ram latje eruit gehaald. (geen beeld)
Molex uit de dvd-rom gehaald. (nog steeds geen beeld)
Andere hdd erin. (ook geen beeld)
PCI Grafische kaart erin. (ook geen beeld)

Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat het moederbord of processor kapot zijn. Maar die heb ik niet reserve liggen. Dus wat kan hiermee aan de hand zijn?

Mvg Luuk Naaijkens
Amd 2400+ | Ati Radeon 9800 PRO | 1 GB ram | 80 GB HD | 5.1 surround sound | Aopen dvd-speler | Abit NF7-S nforce 2 | | Pentium 4 2 GHZ | Ati radeon 9600 | 512 MB ram | 160 GB HD | 2.0 sound | NEC 1300 +/- DVD-Brander| DVD-speler | 19" Monitor |
Speedyweedy15 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-09-2005, 21:23   #2 (permalink)

Standaard

Kan je cpu niet bij iemand anders even testen?
Oud 5-09-2005, 21:48   #3 (permalink)

Standaard

Ik had een soortgelijk probleem 3 weken geleden:

Ik had mijn mobo + aangesloten delen aangezet op de grond aangezet, en door ESD (statische electriciteit, wordt via je handen op het mobo aangebracht en kan niet weg) is het moederbord kortgesloten. Bij mij was het ook zo dat het lampje het wel deed en de fans gewoon draaiden....

Het vreemde is dat je dvd speler niet opengaat, deze heeft niets met het moederbord te maken (althans niet de molex) en dan zou het aan de voeding kunnen liggen .
PeaceMaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-09-2005, 22:21   #4 (permalink)

Standaard

Maar het gekke is dat hij het vorige week nog perfect deed. En die gast heeft de kast niet open gemaakt. En wat zouden jullie doen. Meebetalen aan reparatie ofzo?
Amd 2400+ | Ati Radeon 9800 PRO | 1 GB ram | 80 GB HD | 5.1 surround sound | Aopen dvd-speler | Abit NF7-S nforce 2 | | Pentium 4 2 GHZ | Ati radeon 9600 | 512 MB ram | 160 GB HD | 2.0 sound | NEC 1300 +/- DVD-Brander| DVD-speler | 19" Monitor |
Speedyweedy15 is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.