Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 3-04-2003, 16:14   #1 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard 2 HDD's crashen in korte tijd in zelfde systeem.

Ik heb sinds kort een erg vreemd probleem.
Ik zal beginnen met de specs van het systeem:

Specs:

Dell Dimension 8200 uit 2001.
P4 1,7 Ghz.
Nvidia GF 4 TI 4200 128mb
HDD 100gb 7200 rpm

de rest doet er even niet toe.

Het probleem:

Ik heb al ongeveer 2 jaar lol van deze pc, gekregen van mn ouders toendertijd. niks mis mee, hoefde niks zelf in elkaar te flansen (is voro een keertje wel lekker) en alles runde meteen. Gelijk even WinXP pro EN erop gezet en sindsdien probleemloos gedraaid.

Nu sinds een maand zit ik op kamers, en de pc heb ik natuurlijk meegenomen. Ik heb internet laten aansluiten en toen begonnen de problemen. Ik knal de kabel achter in mn NIC, en start die PC. PIEP! HDD niet gevonden. hee raar.. dat ding gaat al zo lang mee, en het was niet zo dat de data corrupt kon zijn (denk ik). systeem liep als een zonnetje. maargoed, het kan gebeuren dat weet ik.

Dus ik koop een nieuw HDDtje van Maxtor, 40 gb 7200 rpm. en na twee weken (nu dus) WEER GECRASHED!!! niet meer te vinden in de bios, net als de vorige.

Ik durf nu geen hdds meer in dit systeem te doen, totdat ik weet wat er aan de hand is. Iemand een idee?
Oud 3-04-2003, 16:42   #2 (permalink)

Standaard

Is je nieuwe computer-plaats geaard? Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft. De hdd doet het ook niet meer in een andere PC?
Oud 3-04-2003, 17:07   #3 (permalink)

Standaard Re: 2 HDD's crashen in korte tijd in zelfde systeem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
Ik heb sinds kort een erg vreemd probleem.
Ik zal beginnen met de specs van het systeem:

Specs:

Dell Dimension 8200 uit 2001.
P4 1,7 Ghz.
Nvidia GF 4 TI 4200 128mb
HDD 100gb 7200 rpm

de rest doet er even niet toe.

Het probleem:

Ik heb al ongeveer 2 jaar lol van deze pc, gekregen van mn ouders toendertijd. niks mis mee, hoefde niks zelf in elkaar te flansen (is voro een keertje wel lekker) en alles runde meteen. Gelijk even WinXP pro EN erop gezet en sindsdien probleemloos gedraaid.

Nu sinds een maand zit ik op kamers, en de pc heb ik natuurlijk meegenomen. Ik heb internet laten aansluiten en toen begonnen de problemen. Ik knal de kabel achter in mn NIC, en start die PC. PIEP! HDD niet gevonden. hee raar.. dat ding gaat al zo lang mee, en het was niet zo dat de data corrupt kon zijn (denk ik). systeem liep als een zonnetje. maargoed, het kan gebeuren dat weet ik.

Dus ik koop een nieuw HDDtje van Maxtor, 40 gb 7200 rpm. en na twee weken (nu dus) WEER GECRASHED!!! niet meer te vinden in de bios, net als de vorige.

Ik durf nu geen hdds meer in dit systeem te doen, totdat ik weet wat er aan de hand is. Iemand een idee?
Misschien je voltages niet helemaal goed, en door een hogere spanning, een hogere 5V
Oud 3-04-2003, 17:31   #4 (permalink)

Standaard

Sorry, nee in een andere PC (identiek aan mijne, zelfde type, andere videokaart) werken de hdd's ook niet meer.
en het is een niet geaard stopcontact. ik heb wel geaarde stopcontacten, maar die zitten aan de andere kant van de kamer. je moet het zo zien zoals het nu zit:

Stopcontactdoosje in de muur ------------> Geaarde stekkerdoos--------> PC + Monitor

Oud 3-04-2003, 18:14   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Sorry, nee in een andere PC (identiek aan mijne, zelfde type, andere videokaart) werken de hdd's ook niet meer.
en het is een niet geaard stopcontact. ik heb wel geaarde stopcontacten, maar die zitten aan de andere kant van de kamer. je moet het zo zien zoals het nu zit:

Stopcontactdoosje in de muur ------------> Geaarde stekkerdoos--------> PC + Monitor

JE zegt nu tegen strijdige dingen: Eerst zeg je een nniet geaard stopcontact. En in je verhaal lijn zeg je geaarde stekkerdoos ? Wat is het nou ?

Als er geen aardo op zit zou dat wel een het probleem kunnen zijn. Dat is toch wel belangrijk voor het heel laten van je pc.
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-04-2003, 18:33   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleppuhstein
Citaat:

JE zegt nu tegen strijdige dingen: Eerst zeg je een nniet geaard stopcontact. En in je verhaal lijn zeg je geaarde stekkerdoos ? Wat is het nou ?

Als er geen aardo op zit zou dat wel een het probleem kunnen zijn. Dat is toch wel belangrijk voor het heel laten van je pc.
Nou, als ik zeg dat de 2e stekkerdoos, waar de apparaten aan vast gekoppeld zijn een geaard ding is, bedoel ik alleen maar dat dat ding aarde aansluitingen heeft voor de stekkers.. de aarde wordt verder niet doorgevoerd. Want het stopcontact waar de stekkerdoos inzit is niet geaard.
Oud 4-04-2003, 00:12   #7 (permalink)

Standaard

Als je geen geaard stopcontact hebt heb je geen aarde en helpt een stekkerdoos met aarde ook niet.
Gizmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-04-2003, 00:13   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo
Als je geen geaard stopcontact hebt heb je geen aarde en helpt een stekkerdoos met aarde ook niet.
daarom zei ik ook, niet geaard.
Oud 4-04-2003, 23:48   #9 (permalink)

Standaard

Probeer je PC dan wel te aarden, kabel vanaf de andere kant van de kamer moet toch wel lukken met en verlengsnoer (zijn we nou modders of niet :P ?)
Ik hoop voor je dat dat het probleem is, en verder check idd ff de spanningen van je PSU!

Je zei ook dat het begon nadat je je NIC inpluggde, trek die dan weer eens los en kijk of het dan wel werkt? (zomaar een idee?)

En kan je die HD's dan niet terug brengen naar de winkel en garantie verhalen? anders DELL helpdesk bellen :P je hebt niet voor neits een merk PC
Oud 4-04-2003, 23:56   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wabs
Probeer je PC dan wel te aarden, kabel vanaf de andere kant van de kamer moet toch wel lukken met en verlengsnoer (zijn we nou modders of niet :P ?)
Ik hoop voor je dat dat het probleem is, en verder check idd ff de spanningen van je PSU!

Je zei ook dat het begon nadat je je NIC inpluggde, trek die dan weer eens los en kijk of het dan wel werkt? (zomaar een idee?)

En kan je die HD's dan niet terug brengen naar de winkel en garantie verhalen? anders DELL helpdesk bellen :P je hebt niet voor neits een merk PC
idd, heb vanaf gisteren effe kabels getrokken vanaf de andere kant, en alles is nu geaard. maar de pc van mn zusje (identiek) heeft al 1,5 jaar ongeaard gedraaid..

Mn NIC zat al constant in mn pc trouwens.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelfde muistype, kan ik draadje vervangen? SaphuA Elektronica Junkies 3 23-04-2004 20:30
CCFL laat harde schijf crashen? Cmdr Chakotay Elektronica Junkies 27 4-02-2004 16:09

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.