| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Ik heb sinds kort een erg vreemd probleem. Ik zal beginnen met de specs van het systeem: Specs: Dell Dimension 8200 uit 2001. P4 1,7 Ghz. Nvidia GF 4 TI 4200 128mb HDD 100gb 7200 rpm de rest doet er even niet toe. Het probleem: Ik heb al ongeveer 2 jaar lol van deze pc, gekregen van mn ouders toendertijd. niks mis mee, hoefde niks zelf in elkaar te flansen (is voro een keertje wel lekker) en alles runde meteen. Gelijk even WinXP pro EN erop gezet en sindsdien probleemloos gedraaid. Nu sinds een maand zit ik op kamers, en de pc heb ik natuurlijk meegenomen. Ik heb internet laten aansluiten en toen begonnen de problemen. Ik knal de kabel achter in mn NIC, en start die PC. PIEP! HDD niet gevonden. hee raar.. dat ding gaat al zo lang mee, en het was niet zo dat de data corrupt kon zijn (denk ik). systeem liep als een zonnetje. maargoed, het kan gebeuren dat weet ik. Dus ik koop een nieuw HDDtje van Maxtor, 40 gb 7200 rpm. en na twee weken (nu dus) WEER GECRASHED!!! niet meer te vinden in de bios, net als de vorige. Ik durf nu geen hdds meer in dit systeem te doen, totdat ik weet wat er aan de hand is. Iemand een idee?
__________________ Dus... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Is je nieuwe computer-plaats geaard? Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft. De hdd doet het ook niet meer in een andere PC?
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Citaat:
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Sorry, nee in een andere PC (identiek aan mijne, zelfde type, andere videokaart) werken de hdd's ook niet meer. en het is een niet geaard stopcontact. ik heb wel geaarde stopcontacten, maar die zitten aan de andere kant van de kamer. je moet het zo zien zoals het nu zit: Stopcontactdoosje in de muur ------------> Geaarde stekkerdoos--------> PC + Monitor
__________________ Dus... |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
Als er geen aardo op zit zou dat wel een het probleem kunnen zijn. Dat is toch wel belangrijk voor het heel laten van je pc.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Citaat:
__________________ Dus... | ||
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| Probeer je PC dan wel te aarden, kabel vanaf de andere kant van de kamer moet toch wel lukken met en verlengsnoer (zijn we nou modders of niet :P ?) Ik hoop voor je dat dat het probleem is, en verder check idd ff de spanningen van je PSU! Je zei ook dat het begon nadat je je NIC inpluggde, trek die dan weer eens los en kijk of het dan wel werkt? (zomaar een idee?) En kan je die HD's dan niet terug brengen naar de winkel en garantie verhalen? anders DELL helpdesk bellen :P je hebt niet voor neits een merk PC ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Mn NIC zat al constant in mn pc trouwens.
__________________ Dus... | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Zelfde muistype, kan ik draadje vervangen? | SaphuA | Elektronica Junkies | 3 | 23-04-2004 20:30 |
| CCFL laat harde schijf crashen? | Cmdr Chakotay | Elektronica Junkies | 27 | 4-02-2004 16:09 |