Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 6-05-2005, 14:48   #1 (permalink)

Standaard Site via tabellen

Hallo.
Ik ben bezig met een site te maken maar nu heb ik toch even jullie hulp nodig.
Ik heb een layout gemaakt in photoshop in het formaat 1024*768.
Nu ben ik al enkele dagen op zoek naar een tutorial waar goed en duidelijk word uitgelegd hoe ik deze nu procies goed in dreamweaver krijg via tabellen.
Het is me een keertje bijna gelukt maar toen ik de pagina geupload had zag hij er bij mij wel mooi fatsoenlijk uit hij vulden mooi mijn scherm.
Ik ben daarna naar mijn oom gegaan om hem de site laten zien toen ik keek was de pagina helmaal niet mooi op formaat.
Ik hoop dat jullie nu voldoende info hebben.
Mochten jullie nog iets willen weten vraag het maar dan zet ik het er even bij.
Alvast bedankt.
MVG jelle
Oud 6-05-2005, 17:05   #2 (permalink)

Standaard

Het is iig niet echt slim een site te maken met 1024*768 als optimale resolutie. Als iemand op een lagere resolutie surft, krijg je verticale scrollbars of wordt de site zelfs helemaal door elkaar getrokken. Bij elke professionele site kun je zien dat er rekening is gehouden met lage resoluties. Hier op CJ door links en rechts een balk zonder content te laten, die wegvalt naarmate je resolutie lagen is.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-05-2005, 19:31   #3 (permalink)

Standaard

Je zou je site idd beter kunnen maken voor schermen met een wat lagere resolutie. Er is toch nog een redelijk percentage surfers dat op 800*600 werkt. Wordt wel steeds kleiner, maar je kan er beter rekening mee houden.

Wat natuurlijk helemaal mooi is, is als je een paar tabel cellen mee laat groeien met de resolutie. Als je alles in tabellen zet, gewoon je pagina marges naar 0 zetten, je tabel 100% maken. Dan de cellen die een bepaalde breedte moeten hebben die breedte geven, en bij de variabele cel de breedte indicatie weglaten. Dat wordt dan door je browser auto opgerekt totdat de tabel weer 100% breed is. Mocht je ook de hoogte willen varieren in percentages, dan moet je eerst aangeven dat je body 100% hoog is, dan vult hij je tabel ook tot 100% uit als je dat aangeeft.

En op internet zijn best een hoop tutorials te vinden, heb op mijn laptop er momenteel geen in mijn favorieten staan, maar het staat heel netjes beschreven.
Oud 6-05-2005, 19:45   #4 (permalink)

Standaard

Als je in fotoshop werkt: Gebruik de Slicer(of de Slice Tool)
Hiermee kan je mooie vakjes maken, en als je dan vervolgens "Save for web" doet, slaat hij het op als een .html bestand, met losse "Slices".
Als je dan het html bestand opent(in Dreamweaver of wie dan ook), dan zie je dat Photoshop alles al netjes in tabellen heeft staan.
Piece of koekie!
Spike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-05-2005, 23:22   #5 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Een website maken voor 1024x768 geeft je wel een hoop meer vrijheid in je creativiteit.. Ik weet niet waar je een site over wil maken, maar ik denk dat onder de casemodders vrijwel niemand meer 800x600 gebruikt.. Hou er wel rekening mee dat sommige mensen hun startmenu aan de zijkant van het scherm hebben, of een zoekbalk bovenaan die jij niet hebt.. Je moet je site dus eigenlijk zo ontwerpen dat je ook op 1024x768 nog wat speling hebt. En als je serieus verder wil in het webdesign kan je je beter gaan verdiepen in het gebruik van DIV's in combinatie met stylesheets, daar ligt de toekomst van het webdesignen. Mocht je het een en ander willen leren, dan kan ik je de tutorials van W3Schools aanraden..
Oud 6-05-2005, 23:30   #6 (permalink)

Standaard

Ik ben bezig met een site voor tutorials op te plaatsen.
Dit omdat veel vrienden/familie/kennisen van me heel vaak bij mij komen als ze iets niet weten.
Aangezien ik nu voor school moet leren met dreamweaver te werken leek het mij een leuke manier om het zo te leren.
Mocht iemand nog vraagen hebben over de site doe dit dan even over msn of via de pm.
Ik heb nu wel eeen kleine site opzet gemaakt gehad om te testen of het op te slaan voor web.
Dit heb ik nu gedaan en heb het mooi in dreamweaverin tabellen staan.
Alleen gaat hij nog niet mee met de resolutie`s.
Op 1024*768 heb ik aan de rechterkant een wit vlak wat niet mooi gevult is.
Heeft iemand mischien een idee hoe ik dit moet oplossen.
MVG jelle
Oud 7-05-2005, 10:19   #7 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Kun je misschien een screenie maken, dat kijkt wat makkelijker denk ik.
Enne, de mensen die 800*600 draaien dat zijn mensen met een P1 computer, die moeten zich maar eens afvragen of ze geen nieuwe pc en monitor moeten kopen.
Ik maak zelf website voor bedrijven, mensen die 800*600 resolutie hebben, die hebben gewoon pech.
Zo doen wij dat tenminste in het bedrijf.
De standaard die op dit moment wordt gebruikt voor website is 1024*768.

Net wat Demoniac zegt, DIV tags en stylesheets zijn echt super om site mee te maken maar is wel een stuk moeilijker.
Kijk eens op internet naar templates en gebruik die en pas ze dan aan zoals jij wilt.
Oud 7-05-2005, 11:29   #8 (permalink)

Standaard

Bedoel je een wit vlak in de manier van er is geen achtergrond kleur?

Misschien zou je in de index een achtergrondkleur neer kunnen zetten, zodat dat verholpen is.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leuke site Instapper Shop Junkies 1 13-12-2005 00:38
in welek site kan je gratis een site openen burak Software Junkies 13 22-09-2003 23:15
Overdose site 12-06-03 Fleppuhstein Events Junkies 64 8-09-2003 10:01

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.