ffies een kick na een lange tijd

ik heb vandaag / vannacht me voeding gemod. me enermax voeding vertrouwde ik niet meer. afgelopen donderdag nacht was het zo erg dat ik me hdd 12x heb horen up/down spinnen waardoor ik een bevroren beeld kreeg. en ik draai ook nog is RAID0 dus was niet zo fijn. kortom tijd voor een nieuwe voeding..
partyboy wou van zijn antec voeding af kortom die heb ik overgenomen en meteen flink onder de soldeerbout genomen..
maar eerst fotoz van mijn nieuwe bevestiging van me ATi waterblok

het oude koelde niet goed genoeg via de zwarte standaard heatsink.

mooie heatsink waarvan veel mensen weg van zijn

koperen plaat die dus gesoldeert is op het waterblok wat al 2 jaar oud is.
en dan nu de voeding..

voeding is verhoogd van een plaatje lexan zodat ik zeker weet dat het strax geen problemen ga krijgen als ik hem tegen de zijkant van de apple monteer.

3 voedingen.. bovenste een dode enermax, daaronder een niet betrouwbare gemodde enermax en daaronder de oude gemodde voeding van partyboy.
zoals je ziet is de ATX connector van de enermax toch wel wat langer dan die van de antec.

mooie macro foto waarop je kunt zien hoe enermax hun kabels bij elkaar zetten en dan op de printplaat van de voeding vast solderen.

2 ATX connectoren op 1 voeding :P tja ik heb kleur voor kleur gesoldeert. dus niet eerst de ouder eraf en dan de nieuwe erop. zoals je misschien kunt zien heb ik direct op de printplaat gesoldeert. heb inmiddels een goedkoop soldeerstationetje dat het leuk doet

verschil in lengte.. de enermax ong. 64cm en de antec ong. 48cm

eind resultaat van vandaag.. nog niet helemaal klaar maar wel voor vandaag..
voeding heeft nu een mooie 20db panaflo fan :P
zo heeft ie ook weer de P4 aansluiting en de ATX connector is verlengd.
ik moet nog aan deze voeding het 230V gedeelte solderen voor me pomp en me licht dat ik via een aparte adapter ga schakelen. verder nog wat stroom kabels eraf en 1 eraan met de 12V fan en 3x hdd molex aansluiting.
ik heb de voeding nu in de kast gemonteerd en ben erachter gekomen dat de voeding moet roteren zodat de kabel erin kan.. op dit moment is de kabel dus nogsteeds te kort. met het roteren van de voeding hoop en denk ik het probleem te hebben opgelost..