Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door TreboR [...]
LOL, ik niet.
Maar hoe kan je met een 2500+ @ 1.9 op 2.7Ghz komen?
En kan je niet hogere Vcore draaien (met die temp  ).  |
Dat is een combinatie van geluk hebben en goede koeling hebben

. Ik ben de proc nu even met een luchtkoeler aan het inbranden, maar nu wil het ding nauwelijk stabiel werken op 3200+ snelheden. Het lijkt erop dat deze proc gewoon enorm veel baat heeft bij temps.
Bij processors die het goed doen onder prommy's / andere zware koeling zie je ook vaak dat ze neit veel hebben aan hogere volts dan een bepaalde waarde. Ik denk dat die waarde bij mij op 1.9V of zelfs 1.85V zit. Ik heb nl ook al kunnen PiFasten op 247 * 11 op 1.85V.
Citaat:
|
Mag ik de stepping van je 2500+ aub weten Zo hoog zie je ze soms nog neit onder een prommie komen.
|
AQYMA 0382 RPMW , zoals Hummeltje al zei
Citaat:
|
hoe krijg je dat voor elkaar om in pifast 50 sec tehaalen wand ik haal met mijn p4 3.8 Ghz 55 sec maar
|
Zo veel mogelijk andere dingen uitzetten. Alle hardware en onboard dingen die je niet gebruikt uitzetten / afkoppelen, dan worden er minder drivers geladen. Dus ook in je BIOS dingen als onboard NIC/audio/USB/1394/sec. IDE kanaal/enz uitzetten.
Daarnaast zorgen voor lage timings, hoge FSB en hoge MEM speed. Ook is de 2e run van PiFast bijan altijd iets sneller. Dus PiFast altijd 2 keer draaien.
Daarnaast is, zoals al eerder geopperd een AMD per-MHz vele malen sneller als een Intel in PiFast, het verschil is hier dus suidelijk zichtbaar. Dat Intels echter ook erg mooie tijden neer kunnen zetten zie je op
http://www.ministryofoverclocking.net/pifast .
Suc6 !
Citaat:
Denk je dat hij dat soort voltages/snelheden altijd draait dan? Dat is gewoon voor een recordpoging, niet om 24/7 te draaien.
|
Inderdaad, alleen voor benches ga ik tot de max, voor normaal gebruik is een 3200+ toch genoeg. OP die manier blijft mijn hardware over het algemeen lang leven (jah, ik weer het, ik sloop ook wel eens wat). Mijn Infineon heb ik nu al bijna en jaar en wil nog steeds razendsnel draaien. Het heeft zelfs al eens op 3.45V gedraait

.