Hoi casejunks,
Ik heb vorig jaar (nov 2003)een lcd (4*20) besteld bij een inkoopactie. Ik kreeg deze lcd een paar weken terug. Nou moest ik die gaan modden. Een intern lcdtje wou ik niet dus werd het maar een externe.
Ik had nog ergens 8 mm plexi liggen dus dat kon ik hiervoor mooi gebruiken. Ik heb het lcdtje opgemeten en een schetsje gemaakt op papier. Ik had besloten dat de maten van het plexie 23*15 zouden worden. Ik wou het eerst gaan buigen maar dat is niet helemaal vlekkeloos verlopen. (plexie in 3 stukken

) Toen heeft een vriend van me het op zijn werk gezaagd. Hij had het 80° gezaagd. Ik heb toen alles afgetekend op het plexie en het echte werk kon beginne. Ik had besloten om het lcd in het plexi laten te vallen, het is n.l toch 8 mm dik. Toen heb ik een gat voor het lcd eruit gezaagd met een decoupeerzaag. Ik wou ook 4 blauwe ledjes erin hebben (voor glow effect). Waar het lcd dus invalt heb ik 4 gaatjes gedremeld. Ik moest de 2 plaatjes die 80° gezaagd waren ook nog aan elkaar bevestigen, (ik wou geen lijm, kit gebruiken) ik heb toen 3 gaatjes aan de voorkant geboord op de kolomboormachine. Ik heb deze toen nog verzinkt voor het oog. Toen moest ik nog 4 gaatjes boren voor het lcdtje zelf, ik heb 4 gaatjes geboord van 1 mm die want de gaatjes op het lcd zitten zijn heeel klein. Ik had toevallig nog een oude (kapotte) 3310 liggen waar ik de schroefjes uitgehaald heb, (hele kleine zwarte torx schroefjes) deze hadden precies de goed maat. Ik heb ook nog 3 schakelaars erin gefixt, 1 switch is voor lcd, 1 voor leds, en die ander WAS voor mn vu meter (die helaas stuk is gegaan en die ik er dus nog niet in heb gebouwd :’( ) Als laatste heb ik het plexie gepolijst met de dremel en met ijzerwol(ofzoiets). Het enigste wat ik nog moet doen is die Vu meter proberen te fixxen en die als nog inbouwen.
Uiteindelijk is dit het resultaat geworden:
Hebben jullie nog tips, vrage, op of aanmerkingen? Laat het dan horen!
Mzzl
R@MoN