overclocking... help nodig hoi ik ben bish, nieuw hier op het forum, en helemaaal nieuw in de casemodding wereld, weet er totaal nix van, ik hield me 3 jaar bezig met programmeren/hacking en dat soort dingen, en stopte in december 2002, en de laatste tijd hou ik me bezig met hardware...
en ik heb 3 weken geleden een pc in elkaar gezet
Specs: Moederbord: MSI KT4AV Processor: AMD Athlon XP 2700+, 2170 Mhz Videokaart: Ati Radeon 9500, 128 MB Geheugen: Corsair 512 DDR 400/PC3200 Koeling: 1 kast fan, 1 CPU fan Harddisk: Maxtor 80GB, 2700RPM Kast: Chieftec MX-0IWD-D, Blauw
ik wil me pc kei graag overclocken, de reden waarvoor ik het doe om ervaringen op te doen en het is ook nog snel, en je leert ervan
ik heb het vaak uitgeprobeerd om te overclocken, heb me FSB van 166 bijv naar 180 verandert, en ik kreeg er ook wat problemen mee, dat het uitviel enzo, tempratuur was ongeveer op de 50, maar ik weet dat je ook met je multiplier kan overclocken, maar ik heb ook gehoord van anderen dat ik me multiplier neit kan veranderen, idd kan ik dat niet op me bios, tenminste, ik zie het nergens staan, en op me moederbord volgens mij ook niet, dus wil ik graag hulp van ervaren gebruikers
Bedankt
groeten, Bish |