Los bericht bekijken
Oud 24-01-2004, 19:10   #1 (permalink)
Dark Wanderer

Standaard The HDD VU meter project

Hoi,

Geen grote mod, maar wel een van mijn eerste!
Ik heb een boel pictures.
Ik gebruik de HDDvumeter 1B van exter
Allereerst ff een verhaaltje
Ik wou eerst een HDD VU Meter maken achter een (matte) plexiglas strip van 4mm dik, maar ik heb dat geprobeerd, maar kwam er niet uit te zien. >/ Ik zag de leds er dwars door heen, en ook de putjes waar ze in verzonken zouden worden. Verder waren me leds veel te zwak (waren 30 cent stuk)

Toen heb ik besloten om de leds gewoon in een 5.25" inch klepje te maken die ik nog over had, eronder komen ook 5 schakelaars om me verlichting van me case mee te bedienen. De plexi is dus waardeloos :P

Piccies

De behuizing

Behuizing met electro erin

Alles ff bij elkaar, hier zit het plexiglas er nog wel bij, maar heb er nu ff mee geexperimenteerd met flame polishen (thanx 2 resetter 4 the idea)

Ik ben weer bezig geweest en heb de leds erin zitten (zitten nog niet vast vanwege de schakelaars), heb de draadjes vastgemaakt aan de print (stuk van een oude IDE kabel) en een gat in de behuizing gemaakt voor de draden:

Deze schakelaartjes komen erin, maar dan horizontaal, omdat ze er anders niet onder passen

Voor mensen die dit oowk willen, even een recept:
- 1x 5.25" bay afdekplaatje
- 9x led groen van 30 cent
- 1x led rood van 30 cent
- 1x HDDvumeter1B pakketje van Exter http://members.home.nl/lodio à 12 euro
- 1x Behuizinkje voor elektro van 2.30 euro
- Stuk platte kabel (11 draadjes) of 11 losse kabeltjes (die kan je dan wel meshen )
- Gereedschap
- 5 Schakelaartjes, deze zijn 1,5 bij 2 cm à 2.20 euro

Thanx 2 Exter en me pa
Updates volgen.
Hit me with comments
Dark Wanderer is offline