Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door TreboR Als je het gewoon poleist, dan krijg je bijna het zelfde effect.
Poleisten kost geen drol, het duur alleen een beetje lang. Als je het goed doet, lijkt je cover bijna een spiegel!!  |
Polijsten wordt niet mooi, ik heb het geprobeerd, maar dat goedkope staal is bijna niet mooi glanzend te krijgen.
Verchromen gaat trouwens wel op ongeveer dezelfde manier als anodiseren, namelijk met elektrolyse in een bak vloeistof, alleen bij anodiseren wordt het aluminium kunstmatig geoxideerd dmv elektrolyse en wordt er tijdens het proces kleurstof toegevoegd wat in de oxidatielaag opgenomen wordt. Bij verchromen wordt aan een pool van een spanningsbron een stuk chroom vastgemaakt en aan de andere pool het te verchromen object (ik geloof trouwens dat chroom niet goed hecht op staal) en door de elektrolyse gaan er chroomdeeltjes door de vloeistof naar de andere kant en zetten zich af op het object.
Het is theoretisch wel zelf te doen, maar ik zou er niet aan beginnen tenzij je precies weet wat je moet doen. Aanrommelen is geen goed idee! (bij elektrolyse van water komt zuurstof en waterstof vrij en dat wil je NIET in je huis hebben)
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht