Discussie: Aluminium frezen
Los bericht bekijken
Oud 18-02-2003, 21:16   #6 (permalink)
darkice

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleppuhstein
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Als het een CNC-frees (computergestuurd) is kan je misschien wat leuke figuurtjes frezen, maar als het een conventionele frees (handgestuurd) is dan houdt het bij rechte lijnen zo ongeveer op. En let op dat je (zoals T-Mug al zei) geen rechte hoeken kan maken, er zit altijd een kleine ronding in.
Idd het is maar net hoe alles wordt ingesteld door de hand. En tmug kan het weten met zn RAB project, daar bleek ook een plaat scheef te lopen net als een ruit.
Jeah.. ik heb dus ook platen bij hem vandaan en een paar platen zijn idd ruitvormig.
Ik begin dus met een cubus te bouwen (met de profielen aan binnekant in plaats van buiten zoals tmug) en als dat mooi past allemaal (veel vijlwerk) dan gaan de platen weg om te frezen.

Het is een CNC gestuurde freesbank. Proffesionele apparatuur allemaal dus ik verwacht dat hij wel vrij precies is. Maar heeft iemand een idee mischien? Of kan iemand een voorbeeld geven van iets wat prima met zo;n apparaat te frezen is?

Want ik kan wel weer wat geks ontwerpen ofzo maar dan blijkt straks dat zo;n frees dat helemaal niet kan.
darkice is offline   Met citaat antwoorden