Los bericht bekijken
Oud 16-08-2003, 20:43   #1 (permalink)
the widow maker

Standaard Aantal vragen voor/over nieuwe CM

Ik wil over een paar weken gaan beginnen aan een PC in een driehoek met WC. Aangezien ik zie hoe vet WC is, wil ik dus ook die CPU en PSU gaan waterkoelen, de rest is passief gekoelt, ook de NB. De volgende specs:
-AMD 1800 palo
-Asus A7V-E mobo plank
-128 of 256 SDram
en verder een standaard CD spelertje etc. dat doet er allemaal niet toe. Hij word toch gebruikt als MP3 bak en daar heb je niet zoveel power voor nodig.

Even een plaatje van het mobo -->

Er staat op site van Asus: Socket A for AMD® Athlon (Thunderbird Core) / Duron™ 550MHz ~ 1GHz+ CPU
Wil dit zeggen dat me mobo'tje tot ongeveer 1Ghz gaat, of dat ie nog wel hoger gaat als ik het mobo bijwerk dmv. een BIOS flash? Ik zou die AMD 1800 graag op 1,53Ghz laten draaien op dat bordje. Ik weet dat het mobo niet super is, maar hij ligt hier nog en een Asus is een Asus, das goed spul.

Goed, 2e vraag:
Heb ik voor alleen de koeling van die 1800 nog een radiator nodig?

3e vraag:
Met hoeveel liter/uur pomp zal ik ongeveer gaan werken? Bedenk dat ik ook me PSU wil WC-en! Het word zoiezo een Eheim, dat zijn de 13373 pompen die er zijn.

4e vraag:
De PSU is een 150watt Ü-power, daarin zit een dik groot blok dat WC-ed gaat worden, en omdat ik 2cm dik koper gebruik, wil ik dus die torren een stukje omhoog doen, das geen probleem om te doen want die fan sloop ik er uit, en de PSU gaat helemaal uit de behuizing in het plexi. Maar levert dat problemen op ivm. weerstand oid. om die torren op te hogen?
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden