Discussie: pc mobiel maken
Los bericht bekijken
Oud 13-08-2003, 08:11   #20 (permalink)
DJD xtreem

Standaard

idd een mechanische regelaar is niet zo duur..

btw.. over versnellen vertragen... dnek eerst aan het volgende.. ga kijken welke motoren je wilt kopen.. kijk naar de snelheid die dingen maken... dat is heel belangrijk..

dus als je een motor hebt die 5000RPM maakt heb je zeker een vertraging nodig...

dus wat je allemaal moet weten.. is :
# snelheid motor
# omtrek van wielen..// danwel hoeveel cm je track vooruit komt met 1 omwneteling..

als je dat weet kun je gaan uitreken hoe snel je voertuigje rijd.... als dat 20m/s is gaat er iets goed mis.. 1m/s is denk ik gewenst.. anders gaat ie te snel en kan die dus omklappen CQ te moeilijk bestuurbaar zijn... eventueel maak je gebruik van een standenregelaar die ongeveer het volgende effect heeft....

stand 0 = 0,0 m/s (dus stilstand)
stand 1 = 0,5 m/s
stand 2 = 1,0 m/s
stand 3 = 2,0 m/s dus erg snel om lekker vooruit te kunnen rijden....

dan moet je dus rekening houden als je zonder vertraging gaat werken of je motors dat aan kunnen kwa kracht.. (mischien dat freakazoid daar nog iets meer over weet..)

en dan moet je nog de beslissing nemen of je ook achteruit wilt kunnen rijden... zoja dan moet je ook nog standen achteruit maken... en dan kun je opzich met je PC op de plek draaien...

ik zal later vandaag even zorgen dat ik hier de linkjes naar de onderdelen van conrad geef.. waar ik ook die tracks van heb...

[EDIT]
hier is dan het een en ander aan links..

STOMME CONRAD>> KUNT NIET LINKEN>>>>

om deze tracks te bestellen in Nederland.. is het nummer 21 50 31-51

om de tandwielen te bestellen 4x nodig.. anders werkt het niet.. 21 50 23-51

die tracks worden normaal hiervoor gebruikt...

dus dit is een optie.. dit heb ik zelf ook liggen en kan opzich er wel eens een rijdende computer van maken.. ((stand alone tank))

BTW... 1 omwenteling is 19cm verplaatsing...

dus om 1m/s te gaan moet je as 5.3 omwentelingen per seconde maken..= dus 315RPM

There is ONE DJ to rule them all !!
DJD xtreem is offline   Met citaat antwoorden