Ik moet zeggen dat ik de uitspraak dat de sfeer op CJ grimmig is nogal overtrokken vindt. De sfeer op het forum is over het algemeen prima, alleen loopt het soms even spaak. Als het mis loopt ligt dat naar mijn mening hoofdzakelijk aan het feit dat een aantal users werkelijk overal kritiek op heeft (en dan bedoel ik dus geen opbouwende kritiek). Een aantal mensen vindt echt alles lelijk, te duur, te oud of te nieuw, te vaak of te weinig gedaan, te duur of te goedkoop, te snel of te langzaam, te blauw of te rood en ga zo maar door. Diezelfde mensen kunnen natuurlijk alles ook beter maar laten vervolgens nooit iets leuks zien...
Goedbedoelde en welgemeende boodschap aan iedereen: laat al die negativiteit eens achterwege en hou het een beetje leuk op dit forum. Je hoeft het uiteraard niet met alles eens te zijn, maar denk er eens bij na hoe je eventuele kritiek brengt. Denk er ook zeker eens bij na dat je zelf zeer waarschijnlijk ook niet de ultieme uber-modder bent en dat een beetje bescheidenheid wel op zijn plaats is. Last but not least: smaken verschillen!
In het kort: heb respect voor elkaars mening en prestaties en blaas niet te hoog van je eigen toren. Ik kan een ieder verzekeren dat als een aantal mensen de sfeer hier op CJ regelmatig bederft, er snelle en strenge maar zeker ook rechtvaardige maatregelen getroffen zullen worden om de kwaliteit van het forum te waarborgen.
Zie ook:
Normen, waarden, fatsoen en andere omgangsvormen Sfeer op forum!