Los bericht bekijken
Oud 4-08-2003, 09:42   #10 (permalink)
Chrizzly

Standaard

Ik ben nu bezig met een programma voor de 240x128 t6963c dat avi filmpjes (divx) op het display weergeeft. Nog niet alle divx filmpjes zijn af te spelen omdat ze te zwaar zijn voor de pc. De computer is dan ook bijna constant data naar de printerpoort aan het sturen.
Mijn Athlon XP 2000+ kan sommige divxjes die van een dvd geript zijn met maar 1 frame per 3 seconden weergeven , andere werken wel goed. Filmpjes van bijv cartoons en manga die een lagere bitrate hebben kan hij makkelijk met 20 fps weergeven. Filmpjes die al 240x128 zijn zouden redelijk snel weergegeven moeten worden.
Ik ben nu bezig met een methode die het hopelijk 2x zo snel maakt. Eventueel kan ik het programma nog een hogere prioriteit geven voor een beter resultaat.
Realiseer je wel dat het redelijk wat processorkracht kost om zo'n filmpje weer te geven, omdat het versturen van data via de printerpoort niet optimaal is.

Wat er nog moet gebeuren:
- Niet alle avi filmpjes werken, reden onbekend. Ik moet nog van de filmpjes die niet werken uitzoeken wat de framerate, codec, bitrate enz is.
- Het programma moet sneller kunnen. Ik ben nu hard bezig om het sneller te krijgen.
- Ik wil nog methoden toepassen om de beeldkwaliteit te verbeteren. Een donkere scene geeft bijvoorbeeld een bijna helemaal zwart beeld. Het lastigste hieraan is dat het snel moet zijn.
- Het heeft nog een paar kleine bugs (they seem to be spreading)

HULP WELKOM --> Als iemand weet hoe de dlportio component werkt in Delphi dan hoor ik dat graag, ik heb namelijk nog wat probleempjes om hem helemaal werkend te krijgen !!!!

Er is dus nog redelijk wat te doen voordat het programma af is. Helaas kost programmeren ook veel tijd. Toch wil ik dat de bugs verwijderd zijn voor ik het programma vrijgeef. Ook ga ik over een paar dagen nog op vakantie dus zal het project even stil liggen. Misschien dat ik nog voor het einde van Mail.eve's inkoopactie een redelijk werkend prog heb.

Support voor andere controllers zal komen als alles werkt. Helaas heb ik nog geen schermpjes om dit te testen. (Misschien heb ik binnenkort geld voor een sed1335 display van mail.eve )
Chrizzly is offline   Met citaat antwoorden