Log 2: blokhutje bouwen 07-08-2008
Door het geweldige weer heb ik vandaag weer niet zo heel veel gedaan, was al wel een beetje hout gaan bijhalen en draad gaan kopen om de draden van de voeding te verlengen

. Toen het dan uiteindelijk opklaarde ben ik maar begonnen met “snel even” de muren terug uit elkaar te halen. De kleine muren heb ik in elkaar gelaten om er de driehoeken voor het dak uit te zagen en van de grote stukken heb ik na wat geknoei iets meer dan de helft van de balkjes kunnen redden:s. Gelukkig had ik het al voorzien dat er ergens wel iets fout zou lopen dus was ik deze ochtend al wat extra meegebracht. Het probleem was alleen dat ze geen balkjes van 12mmx12mm hadden dus heb ik er dan maar meegebracht van 27mmx12 mm en het voor de onderste twee lagen zo opgelost:
Na dan nog wat zaag en plakwerk ziet het er nu zo uit:

En dat ziet er naar mijn mening al een stuk beter uit dan met 4 aparte muren

en dat de onderste 2 lagen van bredere balkjes is gemaakt valt nog niet eens zo had op

. Het is wel de bedoeling om het op de hoeken nog wat op te schuren e.d.

.
Daarna ben ik in de houtstapel opzoek gegaan naar een mooi stukje hout

. Al vrij snel had ik iets gevonden

en heb er dan maar een zo recht mogelijk stuk tussenuit gezaagd. De 24 kabels van de ATX-stekker zouden door dat stronkje naar beneden moeten, dus moest er een gat door. Het probleem was nu dat dat balkje een stuk langer is dan een normale houtboor en dat balkje ook niet 100% recht is

. Na een tijdje knoeien en zoeken (en vooral langs twee kanten een hele boel gaten boren

) had ik dan toch een gat

.

Nu zoals je half kan zien ziet dat gat er echt niet uit en dus wilde ik het gaan bijwerken met een beitel

. Heel makkelijk gezegd natuurlijk

, maar dan kwam ik in de garage en kwam ik dit tegen:

Het resultaat van heel lang te lui zijn om deftig op te ruimen

. Begin daar maar eens een beitel in te zoeken

. Ik zal dus eens ik terug ben van vakantie eerst mijn rommeltje eens opruimen (dan kan ik ook ineens binnen af en toe wat doen als het weer niet denderend is

).
Morgen moet ik inpakken om zaterdag het vliegtuig naar Ierland te nemen, dus ik schat dat dit voorlopig het laatste logje zal zijn tot ik terug ben

.