Log 1: De plannen 05-08-2008
Aangezien ik zaterdag voor 2 weken naar Ierland vertrek en de komende dagen nogal vol zitten weet ik niet of ik nog veel tijd ga hebben om een log te schrijven (als ik nog tijd heb gebruik ik die liever om te modden dan

). Dus daarom nu al maar mijn eerste logje voor de tweede ronde

.
Bij het denken aan een voeding dacht ik (net zoals bij een schijfjesslikker) niet bepaald aan een uitgebreide mod. Ik had totaal geen idee wat ik daar mee moest aanvangen, maar na een beetje denken begonnen er zich een aantal ideetjes te vormen

. Het ene idee was al beter en niet alles was even haalbaar

, maar uiteindelijk bleef ik toch nog met een aantal ideetjes zitten. Dan de ideetjes maar beginnen beoordelen op verschillende criteria als tijd die er voor nodig is, kostprijs van het geheel(ook niet onbelangrijk

), materiaal dat ik ter beschikking heb, ... Tot er uiteindelijk nog enkel dit over bleef: een boomhut-achtig-iets

. Plaatjes zeggen volgens mij nog steeds meer, dus zal de plannen maar even tonen

. Plaatjes zijn overigens nog steeds aanklikbaar naar de grotere exemplaren

.
Ik ben er dus nog niet toe gekomen om alles kleurtjes te geven, maar denk ook niet dat ik dat zo direct nog ga doen

. Misschien is een beetje uitleg niet zo'n slecht idee

. Om te beginnen is het grijze ondervlak een behuizing, dit mag je negeren want dat was gewoon om de verhouding te kunnen zien

. De trap die je ziet in het vooraanzicht (wat eigenlijk de achterkant is) zal niet zo kaarsrecht zijn maar eerder doorhangen en daar zullen 2 tot 4 kabels doorlopen. Dan op de tweede afbeelding dat zal ook geen balkje worden, maar een touw met knopen in

. Op de derde afbeelding dat moet een touwladder voorstellen

. Daar zitten ook weer 2 kabels van mijn voeding in verwerkt

. Alles hangt verder een beetje af van het aantal kabels e.d.

.
Het hutje zelf zal eerder een blokhut worden

. Ik heb al balkjes van 12mmx12mm ruw op lengte gezaagd en op elkaar gelijmd en zo dus mijn vier muren gemaakt

. de muren zelf hangen nog niet aan elkaar en zijn ook verre van af

.

Bij nader inzien had ik beter kunnen schranken (denk toch dat dat het juiste woord is

) zodat de muren op de hoeken telkens afwisselend overlopen

. Het geheel moet nog wel bijgezaagd worden zodat alles even lang is

. Ook moet ik er natuurlijk nog gaten in maken voor de "deuren". Voor die deuren ga ik waarschijnlijk mesh gebruiken zodat de warme lucht langs daar naar buiten kan

. De balustrades zullen van iets dunnere balkjes gemaakt worden (10mmx10mm). Het dak tenslotte gaat niet uit platen bestaan om nog lucht te kunnen aanzuigen met de fan

(en anders ziet het er helemaal uit als een vogelhuis

) De rest van de details zitten grotendeels al wel in mijn hoofd, maar dat zal allemaal ook nog wel duidelijk worden

.