Wat ik me dus heel erg afvraag is of alle mensen die zo'n ding kopen nu ook daadwerkelijk dat ding gebruiken waarvoor hij is ontworpen? Of dat ding gewoon puur kopen want het is hip en cool als je er één hebt. Ik bedoel dat ding staat bol van de opties en mogelijkheden, maar ik gok eigenlijk dat de gemiddelde koper niet verder komt dat het showen aan z'n vriendjes, bellen/sms-en en internetten.
Persoonlijk vind ik dat smartphones nuttig zijn voor de zakelijke gebruiker en mensen die bijvoorbeeld al een palm hebben of hun telefoon gebruikten als agenda (en daar ook daadwerkelijk veel in hebben staan, niet af en toe een verjaardag).
Maarja, ik ben dan ook van de generatie die niet snapt dat kinderen van alle leeftijden met mobiele telefoons rond aan het rennen zijn. Zo'n ding heb je nodig of niet, en als je het niet nodig hebt voor nuttige dingen dan heb je ook helemaal niets te doen met zo'n ding. Het zorgt alleen maar voor ongemak aangezien de etiquette aangaande mobiel bellen die door veel volwassenen nog wel wordt gebezigd (ook niet door allen, maar wel door veel) door die kinders volledig aan de kant wordt gesmeten. |