Discussie: [CIP] Cubeleon
Los bericht bekijken
Oud 13-07-2008, 14:58   #294 (permalink)
brinkdinges

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Update 41

Ik zie net dat de vorige update precies twee maand geleden geplaatst is. Dat heeft verschillende redenen, de grootste daarvan is dat ik nu afgestudeerd HBO werktuigbouwkundige ben. Op dit moment werk ik voor ongeveer een maandje 55 uur in de week, en daarna heb ik nog een maand vakantie voordat ik met mijn Master Mechatronica op de universiteit begin In de vakantie blijf ik wel thuis, dus ik kan dan vast wel wat aan de mod doen

In de afgelopen twee maand heb ik wel op een laag pitje doorgewerkt aan de kast, zo heb ik de voetjes afgemaakt op de freesbank:

Zo zouden ze ongeveer moeten komen:

En zo zitten ze nu vast:

Toevallig passen de boutjes er nu precies onder, daar had ik geen rekening mee gehouden

Ik had gezegd dat ik rgb-leds toch wilde proberen, dus ik heb drie dimmers gemaakt. Het resultaat vond ik niks, dus definitief en streep door rgb-leds en de keus is gevallen op witte leds.

Daarna eindelijk mijn bureau maar opgeruimd, heerlijk wat een ruimte

Het laatste window moest nog afgemaakt worden. Het zwarte stalen onderdeel moest nog netjes in de aluminium plaat vallen, dus bij dezen

Het meeste werk is echter gebeurd aan de bovenkant, zo heb ik ruimte gemaakt voor de dvd brander:

Hier zit die balk weer vast, je kijkt nu tegen de linkerkant van de kast aan:

Het volgende was het op maat maken van een alu plaat:

Zoals te zien is lopen de boutgaten mooi gelijk met die op de zijkanten

Om de bovenkant van de kast te kunnen maken, waren er nog wel een aantal M4x17 afstandsbusjes nodig. Deze zijn op de draaibank gemaakt:

Het tappen ging echter niet van een leien dakje, er was een gebroken tap nodig voordat ik bedacht dat ik beter een smering kon gebruiken. WD-40 did the trick

De bovenplaat op maat geknipt, gaten erin geboord en vastgebout. Zoals je ziet zit de plaat eronder vast met de afstandsbusjes:

Bovenop de kast moet een zelfgemaakt reservoir komen, het plexi daarvoor is nu binnengekomen

Een plaatje van 4, 10 en 5mm maken het geheel 19mm dik, precies wat ik nodig heb.

Even een grote rechthoek aftekenen op de bovenkant:

Waar deze plaat precies in zal vallen:

Bovenop het reservoir komt ook nog weer zo'n duo:

Die natuurlijk gelijk liggen met die aan de zijkanten

Als afsluiter een foto van het gat in de bovenplaat. Hier zal het reservoir in verzinken.

29 foto's later is dit alweer het eind van deze update. Als het reservoir af is dan is de bovenkant af. De linker, rechter en achterzijde zijn al af, dus het eind is eindelijk in zicht