Update 7 : Ledbars zijn af en ongeluk slaat toe =(
Ik deze update heb ik de ledbars afgemaakt =) maar wat daarna gebreurde...

Hier zijn de 2de rij gaatje geboort op dezelfde manier als de eerste.. =)

Window met de gaatjes en window =)

Hier zijn de pootjes van de ledbars gemonteert (5 per bar)

Foto met ledjes achter het window (niet vastgemaakt).. op foto niet zo goed zichtbaar

achterkant =)

Hier is plaatsgemaakt voor de controller... hdd eruit enz.. Maar omdat de ledbars 1cm van het window zitten en er in mijn case een tussenschot zit waar per toeval 1 van de veisjes tegenkomt (hoeveel kans op 1000000000 is dat wel niet) moet er een stukje uit.

Dit is eruit gehaald

foto van de overige ledjes
Omdat mijn pa niet wou dat ik de hardware eruithaalde (volgens hem teveel moeite) heb ik de case maar afgeplat voor er dan met de dremel dat stukje uit te halen zodat de ledbars passen (vinden jullie dit geen mooi window =)
Hier is al 1 van de 2 delen eruit gedremelt (lijntje dremelen en dan met tang aluminium voorzichtig vermoeien totdat het breekt)

Window zit erop dit is de achterkant

Window voorkant (hehe ikke ape trots

) (aan kabels wordt gewerkt)

Ledbar voetje vastgelijmd... (seconde lijm)

Plaats van de controller (onder de harde schijf) al vast gelijmd met seconde lijm ( pootje zijn van mob
Hierna heb ik wat kabels beginnen sleeven en het tussenschot al afgetekend (geen foto's)
maar zijden het sleeven ging het mis .... =(
Toen ik de verlengdraad van de controller aan het sleeven was had ik de connectortje eraf gedaan zodat ik met kleine sleev kon weken in plaat van de sleev over de connector te schuiven... Hub sleve erop en dan moest de connector erop ik deed de kabeltje er terug in (Geel + Zwart + Zwart + Rood, 5x gechecked), nu had ik zin op de pc terug op te starten om mails te lezen enz... dus ik stak die kabel in de controller en starte de pc op..
Alles ging goed toen ik ineens rook zag uit de controller (COM poort en ledjes waren niet aangesloten) ik vliegensvlug de voedingskabel eruit gedaan maar het was natuurlijk al te laat... Ledjes enz getest maar de controller reageerde niet meer op de software.
Ik een beetje in paniek omdat ik het zelf niet kan maken en niet van ken heb ik een mailtje gestuurd naar Karim (de maker) en na een paar mail denken we dat alleen die chip kapot is en gemakkelijk kan gemaakt worden =), dus ongeveer na iets meer als een week zou mijn controller terug moeten werken.
Ik heb ook nog ander nieuws... ik denk niet dat ik de reset button en het eventueel ander licht in de case zal kunnen maken deze vakantie (wegen die domme tijdsnood) dus dat zal voor volgend jaar zijn / andere vakantie....
De nieuwe To Do list :
- Ledbars inbouwen + software editen (aan software word nog gewerkt)
- Een scheiding in mijn case bouwen van grijze mesh voor cable management
- Nog beetje sleeven + samenbinden van de kabels
- De Hdd + power led na 1 jaar laten werken
- bij de card reader een klein beetje plexi...
Uitgesteld :
- Een rest button maken
- iets vinden om die domme dvd brander (mischien terug origineel frontje kopen)
- Eventueel wat meer ledjes in de case
zo ik hoop dat jullie van deze update hebben genoten =)
grtz