Hallo Iedereen,
ten eerste ben ik nieuw hier, ik heb al een tijdje rondgekeken op het ditt forum door mijn interesse in casemodding. Ik heb zelf nog geen casemod gedaan maar ben dit wel van plan. Ik heb alleen een probleempje dat ik eerst uit de wel wil ruimen.
Op het moment heb ik een vrij high end PC die nogal gauw warm wordt. Het feit dat het zomer is en de PC op zolder staat maakt de temperatuur er niet beter op.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de PC, vooral mijn videokaart, nogal war wordt omdat er in mijn kast niet echt sprake is van goede airflow. M'n videokaart is namelijk met de fansnelheid op 100%, idle, in de 60 graden. het gaat hier om een 8800GTS en asl ik aan het games ben schiet die temperatuur natuurlijk nog veel verder omhoog, namelijk naar boven de tachtig graden.
Ik denk dat het probleem is dat mijn kaart zich in een ''dode hoek'' in de kast bevindt en asl de warme lucht zich daar ophoopt.
Hier een schema van m'n kast:
De achtersst fan is de enige casefan en is een 120MM outtake fan. De fans op de hardware zuigen lucht aan (duh)
En wat foto's om alles nog wat te verduidelijken:
Naar mijn idee hoopt de warme lucht zich dus op onder de videokaart waardoor deze niet goed kan worden afgevoerd.
Ik zou erg dankbaar zijn als iemand mij wat advies kan geven over wat ik het beste kan doen.
En ja, het is een vrij krap kastje

.